Flash! mkt tacksam för hjälp|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Flash! mkt tacksam för hjälp
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
Member Since:
January 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 26, 2003 - 3:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag ska adda musik till min hemsida med hjälp av flash så man kan kontrollera musiken. Jag använder mig av denna guider; http://www.flashkit.com/tutori...../more5.php .
Den verkar lite svår eftersom den för det första är på Eng och för det andra inte har några som helst bilder. Dessutom är jag nybörjare i Flash så jag vet inte riktigt om jag gör rätt. Anyaway så har jag fastnat på "Page 5". Hur addar jag script i timelinen? När jag paste:ar det som står så kommer det in i rutan där man ska rita bilder m.m... Jag gör fel väll? Någon som skulle kunna hjälpa mig, skulle uppskatta det.

tack på förhand

[Edit av ViU: värkar != verkar ]

oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
Member Since:
April 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
491306
December 26, 2003 - 8:47 am
sp_Permalink sp_Print

hm...du skall typ...där du vill att ljudet skal lvara på time linjen skall du typ dubbelklicka, tills det kommer upp en action-script ruta...nått sånt!
(är själv noob på flash, kolla in min hemsida för mina filmer)

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
Member Since:
January 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
491914
December 26, 2003 - 11:59 pm
sp_Permalink sp_Print

oxiswoofer wrote: hm...du skall typ...där du vill att ljudet skal lvara på time linjen skall du typ dubbelklicka, tills det kommer upp en action-script ruta...nått sånt!
(är själv noob på flash, kolla in min hemsida för mina filmer)

Ok, Flash värkar knepigt men jag ska ta mig en titt!

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
Member Since:
January 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
491993
December 27, 2003 - 3:30 am
sp_Permalink sp_Print

Har inte fått ordning på mitt Flash projekt ännu embarassed
Jag har surfat runt o hittat många guider men endast en som var utförlig och som var på svenska för just mitt syfte. Jag vet nu vad som ska göras men inte hur! Såhär ser det ut för mig när jag kraffsar i Flash: http://w1.183.telia.com/~u1831...../flash.GIF men såhär ska det se ut:

Senare när man väl ska lägga in actionscriptet så man kan starta och stoppa ljudet så förstår jag inte alls hur han hittade fram till de menyer som man ser på denna bild:

[Edit av ViU, inkludera inte SÅ stora bilder i inläggen]

Behöver utförlig hjälp och gärna folk med tålamod, vill få detta uppklarat i forumet eller IRC/MSN...

tack på förhand

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 39
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL