January 20, 2002
Försöker göra en flashpryl som kan spela upp musik när man klickar på den och stanna musiken när man klickar på den igen... 2 bilder och 1 musikfil.. har kommit så långt på guiden ->
Now, go to frame 1, and click on the button that you dragged onto your workspace. We'll want to have it, so when this button is clicked, we'd go to the next frame. Add this in the actions palette:
on (release) {
gotoAndStop (2);
}
jag har skrivit in koderna som ska vara på frame1 och fram2 men när jag klickar på bilden jag har så står det "Curren selection cannot have actions applied to it". Vad är det för fel eller vad har jag gjort för fel?!
May 18, 2003
ingen aning vad det kan vara för fel. Men det borde ju fungera så som du sa. På frame1 har du exakt samma kod som du skrev in. på frame 2 har du laggt in ljudfilen och sedan
on (release) {
gotoAndStop(1)}
i värsta fall lägg in en stoppallsounds oxå.
Annars kan man väll köra load var på din musik fil. och sen stop allsounds på nästa. finns fler än 1 allternativ.
Var ett tag sen jag jobbade i flash, men jag hoppas att det var till någon hjälp. och lycka till med ditt projekt
January 20, 2002
bofink wrote: ingen aning vad det kan vara för fel. Men det borde ju fungera så som du sa. På frame1 har du exakt samma kod som du skrev in. på frame 2 har du laggt in ljudfilen och sedan
on (release) {
gotoAndStop(1)}i värsta fall lägg in en stoppallsounds oxå.
Annars kan man väll köra load var på din musik fil. och sen stop allsounds på nästa. finns fler än 1 allternativ.
Var ett tag sen jag jobbade i flash, men jag hoppas att det var till någon hjälp. och lycka till med ditt projekt
Har inte lagt in ljudfilen. Det står att man ska göra det senare i guiden....
2 Guest(s)