FlashMX problem!!!|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
FlashMX problem!!!
sofia
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 23
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 14, 2003 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som kan hjälpa mig med lite Flash? cry

Jag har en inloggningssida med inloggningsnamn + 5 knappar. Varje knapp ska länkas till samma sida MEN med annorlunda bakgrund för varje knapplänkning + att inloggningsnamnet ska följa med och hamna i ett textField på just den sida man väljer.

Jag har länkat varje knapp till en ny nyckelbildruta med eget utseende men lyckas inte dels få med inloggningsnamnet eller att huvudsidan (som är ett movieclip) som ska finnas över varje bakgrund är visible i varje bakgrund.

Please hjälp mig någon wink

NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
255207
January 18, 2003 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Som du ser så är den här delen av NHs forum ganska död. Gå hit med dina flash-frågor, och du får garanterat ett bra svar.

http://www.kirupa.com/

NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
259253
January 25, 2003 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, ska väl ge mig på det här: i actionscript så finns det i och med Flash MX (eller om det kom redan med femman?) så kallade globala variabler. Du skulle kunna göra ditt inloggningsnamn till en global variabel, då du kan komma åt dessa var som helst i filmen.

Vad gäller den unika bakgrunden: det kan vara en idé att använda sk. SharedObjects här, dvs. flash´s version av cookies (fast enklare att använda). Då räcker det med att personen i fråga väljer bakgrund en gång så får han upp den automatiskt varje gång han loggar in (istället för att välja varenda gång - blir tjatigt).

Vill du jag ska förklara vidare hur du använder SharedObjects eller globala variabler så säg till. Jag har ingen ork att skriva massa utförliga instruktioner på en gammal tråd som du kanske inte kollar in igen 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 87
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL