September 6, 2002
Hej, jag sitter och klurar lite på en startsida till vår klass portal, det ska inte vara något avancerat till och börja med och jag har lite idéer fast jag stör mig lite på en sak.
Jag har runt 25 stycken sånna i htmldokumentet (så 25st celler på höjd skapas). Det jag stör mig på är att det tar sån otrolig plats, finns det inget sätt att lägga in "onMouseOver="this.bgColor='#E4EBF5'" onMouseout="this.bgColor='#F6FBFF'"" i någon form av fil/huvud och sedan med något smidigt kommando kalla på raden där man behöver den i html-koden?
February 3, 2003
Om det ska vara samma för hela dokumentet kanske du kan lägga in det i ett stylesheet eller liknande och sedan bara säga att det ska gälla där och sedan avsluta på ett ställe. Kan inte förklara så bra då jag inte hållt på med stylesheets på något år nu tyvärr... Gissar ganska mycket men leta på google 🙂 du har fått lite riktning nu
November 27, 2002
http://www.webdesignskolan.com/
kanske är begränsat om man inte payar eller nått men vi använder d rakt av is kolan iaf, där står det hur man kan göra med css å lite annat smått och gott... finns såklart all over på google oxå men..
1 Guest(s)