June 30, 2002
Tror snart jag blir komplett galen... antingen har jag tappat allt vad gäller databaskunskaper eller så är det något annat som är komplett åt skogs. Klarar inte ens av att få ett vanligt INSERT INTO att fungera...
Någon som har något bra SQL-ställe på nätet för Access och ODBC? Inte intresserad av grafiska varianter utan enbart SQL-kod.
Gissa vad i är... for-loop förstås, men för sakens skull:
int i = 15;
INSERT INTO Ints_T(ID, Ints_short, Ints_long, Strings_ID, Floats_ID) VALUES (i, i, i, 3, 3);
createCommand = new OdbcCommand(dataSQL, DBMS_Connection);
createCommand.ExecuteNonQuery();
Eller om någon hittar något stort fel i koden... Felmeddelandet blir i stil med "För få parametrar, 1 förväntades". 👿 👿
Nu gör jag mat istället.
Edit: Tråd kan nu låsas... är man för trött för att programmera ska man göra annat. Funkar något bättre om i-variabeln används som variabel och inte som värde
May 8, 2001
RoadRunner wrote: Tror snart jag blir komplett galen... antingen har jag tappat allt vad gäller databaskunskaper eller så är det något annat som är komplett åt skogs. Klarar inte ens av att få ett vanligt INSERT INTO att fungera...
Någon som har något bra SQL-ställe på nätet för Access och ODBC? Inte intresserad av grafiska varianter utan enbart SQL-kod.Gissa vad i är... for-loop förstås, men för sakens skull:
int i = 15;
INSERT INTO Ints_T(ID, Ints_short, Ints_long, Strings_ID, Floats_ID) VALUES (i, i, i, 3, 3);
createCommand = new OdbcCommand(dataSQL, DBMS_Connection);
createCommand.ExecuteNonQuery();Eller om någon hittar något stort fel i koden... Felmeddelandet blir i stil med "För få parametrar, 1 förväntades". 👿 👿
Nu gör jag mat istället.
SQL:n ser nog rätt ut men inte kan du väl bara skriva den rakt uppochner? Minan kunskaper i VBA(?) är inte vad de borde vara (eller så är de kanske det ;)) men borde inte sql-satsen vara en sträng, kanske ska tilldelas den paramter som heter dataSQL?
EDIT: Kan det vara C#?
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
June 30, 2002
Japp, kör det i C# och självklart är det en string men för lat för att kopiera/skriva det 😉 Som du själv listade ut så heter den strängen dataSQL i det här fallet...
Nåja, nu har jag heller inte tid bråka med det utan nu får det bli annat jobbande för resten av kvällen 🙁
1 Guest(s)