July 28, 2003
Tjena
Hur svårt är det att göra en mod till tex HL?? Jag hade tänkt mig det som projekt arbete i skolan. Vi kommer va ett gäng och har ungifär ett och etthalvt år på oss. Att göra modeller håller 2 av oss på att träna på. Sen har vi 2 duktiga programerare C++. Mappning i worldcraft har jag hållt på med till och från i ett par år så det ska inte va några problem. Vad bör man mer tänka på? Finns det något speciellt moment som skulle va omöjligt för oss glada amatörar att göra?? Något speciellt som man måste lära sig utöver det jag har rabblat nu?
Tack för att ni tog er tid att läsa
July 28, 2003
nja tanken är väll att göra något eget typ skillnaden mellan HL och CS. Alltså modden ska inte va som CS eller ha något med den att göra men skillnaderna mellan modden och orginalet ska va på samma nivå. Alltså ska det ske bygge av olika mappar ocksånt också. I vilket program gör man bäst 3Dmodeller? Funka Maya5?? Eller är 3Dstudio max att föredra??
December 25, 2000
Skulle jag vara er skulle jag inte göra till HL utan till t.ex. UT2003 eftersom grafikmotorn i det senare är grymt mycket bättre och HL lär ersättas av HL2. (Dessutom brukar Epic köra Mod tävlingar till UT så ni kanske kan tjäna lite cash på det också 😀 )
Ett halvår låter dock som ganska kort tid för att göra ett ordentligt mod, så därför skulle jag säga att inte ha för grandiosa planer. Tänk på att CS har utvecklats under närmare 4-6 år eller något i den stilen.
July 28, 2003
1 Guest(s)