April 27, 2002
det enkla svaret: RTFM!
det lite mer utförliga svaret: Det står precis hur du gör för att sötta password i mysql i readme-filen. jag har själv letat upp och utfört det som står där, och har nu ett antal användare med olika rättigheter insatta. dokumentet ligger i mappen docs/ (ser du mönstret? :D).
January 20, 2002
BeatL wrote: det enkla svaret: RTFM!
det lite mer utförliga svaret: Det står precis hur du gör för att sötta password i mysql i readme-filen. jag har själv letat upp och utfört det som står där, och har nu ett antal användare med olika rättigheter insatta. dokumentet ligger i mappen docs/ (ser du mönstret? :D).
Windowsserver? Jag vet flera som har samma problem som mig.
January 20, 2002
The default privileges on Windows give all local users full privileges to all databases without specifying a password. To make MySQL more secure, you should set a password for all users and remove the row in the mysql.user table that has Host='localhost' and User=''.
You should also add a password for the root user. The following example starts by removing the anonymous user that has all privileges, then sets a root user password:
............ OSV,, det du menar?
January 20, 2002
BeatL wrote: det enkla svaret: RTFM!
4.4 MySQL User Account Management
4.4.1 GRANT and REVOKE Syntax <-
Ärligt talat, förstår ingenting av det där. Kan du säga hur man gör?
1 Guest(s)