February 12, 2002
Vi håller på att göra en hemsida som slut arbete.
Nu innan ni kollar på sidan ska jag säga att både designen och specielt färgerna är högst temporära.
http://medlem.spray.se/ippsee/
Ni får gjärna ge oss en massa design tips å andra råd.
Vi har använt oss av samma forum som Nordichardware så jag tror de flesta kommer att känna igen sig.
Det är bara det att vårat buggar när man ska logga in.
När man loggar in så flyttas man till sprays sidbyggar sida och man måste trycka på pilen tilbaka för att komma till forumet och där uppdatera för att bli inloggad. Är det nån som har haft nå liknande problem? I sånna fall kan du väl hjälpa mig.
Vi använder http://www.spray.se s gratis webplats med stöd för PhP 4.
Ps Skriv gjärna i forumet så att de inte är så tomt. Man behöver inte ha användare id i ett av forumen. 🙂
February 12, 2002
Mind wrote: det är en ful reklambanner som ploppar ner Över sidan, det är inte bra.
annars är utseendet ganska funktionellt.
Jag vet. Reklamen är fruktansvärt störande men vi ska byta server när vi hittat nån riktigt bra.
Med:
"annars är utseendet ganska funktionellt."
Menade du att den är inte så vacker men funktionellt va?
June 18, 2001
Stavfelen inger inte något större förtroende... 🙂
Färgerna var temporära, sade du. Det hoppas jag för din skull att de är :-). Personligen tänder jag på kombinationer mellan svart, vitt och blått. Det får en tendens att se mer professionellt ut. Det är förstås en smaksak.
Jag tycker den svarta ramen ska vara tunnare. Ungefär som ramen runt 'snabbsvar' rutan längre ned på denna sida.
Ta bort rullningsfunktionen på menyn längst upp; man vill gärna se alla alternativ samtidigt. Förövrigt är den menyn snygg.
Mina 'tips'. 🙂
October 28, 2002
Error: Syntax Fel.
beror säker på min dator men iaf..
Så här ser menyn ut för mig:
-Undermeny 1
X Länkar
X Länkar
X Länkar
X Länkar
X Länkar
X Länkar
X Länkar
X Länkar X Länkar
X Länkar
pilen till menyn längst upp borde va en annan färg, den smälter ihop med bakgrunden.
sen, snälla, BYT FÄRG!!
Ljusa färger, inte mörka...
kanske vit bakgrund med lite ljusblå "fade"...
February 12, 2002
Tackar för tipsen! Låt det fortsätta flöda bara, å visst kan ni skriva i forumet så det inte är så tomt..
Jerry wrote: Stavfelen inger inte något större förtroende... 🙂
Färgerna var temporära, sade du. Det hoppas jag för din skull att de är :-). Personligen tänder jag på kombinationer mellan svart, vitt och blått. Det får en tendens att se mer professionellt ut. Det är förstås en smaksak.
Jag tycker den svarta ramen ska vara tunnare. Ungefär som ramen runt 'snabbsvar' rutan längre ned på denna sida.
Ta bort rullningsfunktionen på menyn längst upp; man vill gärna se alla alternativ samtidigt. Förövrigt är den menyn snygg.
Mina 'tips'. 🙂
Jo lite stavfel finns de men de ska rättas, åtminståne innan vi lägger ut den på riktigt.
Jo jag hade funderat på nå sånna färger själv, så de blir nog bra.
Det är bara det att om du kollar på "Alex Design" länken får du se villka färger mina undersåtar vill ha.
Och jag gillar inte svart,vitt,grått å rött så där jätte mycket.
Jag ska förtydliga menyn där uppe men den ska fortfarande gå scrolla, för vår lärare gillar sånt.
February 12, 2002
Nu har jag gjort om designen lite http://medlem.spray.se/ippsee/index.htm säg vad ni tycker. Jag har även lagt upp lite innehåll (mina projektarbetarpolare verkar inte ska göra så mycket men men 👿 )
Är de ingen som kan hjälpa mig med forumet för de buggar sig fortfarande mycket. testa får ni se... 😕
February 12, 2002
För att svara på alla de tre sista. Det är ju lite stilen att de ska se ut så där..
Men visst tar jag till mig men hur ska jag göra bättre då smalare kanter runt menyerna å mindre stil i överskriften?
Vad har ni för upplösningar.?
Va menas med " jobbig, för mycket plotter o.sv gör "
1 Guest(s)