May 1, 2004
Man kan nog säga att jag är nybörjare och försöker lära mig grunderna i php/mysql men har stött på ett irriterande problem :arg:
Just nu försöker jag logga in i mysql via php (kan man säga så?) och får följande meddelande när jag försöker ansluta till min server
"Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in C:..."
Det är en Video tutorial module som jag följer och min kod stämmer enligt den och jag har laddat hem senaste "rekommenderade filerna"...apache_2.0.53, php-4.3.10, mysql-essential-4.1.10.
Förslag?
December 27, 2003
Du har nog inte gjort något fel i din kod. Däremot så använder du senaste MySQL mjukvaran? Jag uppgraderade min för ett tag sen och fick samma fel. Höll på att bli galen för jag hittade inga fel i MySQL inställningarna men likt förbannat fick jag upp felet. Säkert någon pytteliten inställning som jag hade fel på, som du kanske också har fel på. Prova med versionen förre den senaste. Kommer ej ihåg vilken det är.
May 1, 2004
Ojdå, en till från Norrköping? du råkar inte gå på Campus? 🙂 Använder tutorials från 3dbuzz...
Mitt nya problem Har skrivit en gästbok i php, men har ett allvarligt problem för tillfället. Den vägrar integrera med mysql.
Har alltså, skapat en "table" som heter guestbook i mysql men varje gång jag skriver något i gästboken så är tabellen fortfarande tom..
Vad kan vara felet? vad bör jag tänka på?
MVH
löst Så dumma misstag :cy:
1 Guest(s)