April 1, 2001
Jag tror inte det finns någon sån funktion i Frontpage, det är JavaScript du får använda dig utav. Kolla på http://www.javascript.nu om du hittar nåt sånt script där.
September 15, 2002
February 4, 2002
November 1, 2002
Kanske ska tillägga att det är otroligt irriterande för webbsurfare att inte kunna högerklicka på hemsidor. Om en besökare vill t.ex. spara en bild eller visa källkoden så finns det inget webmastern kan göra för att förhindra det. Det går nästan alltid att komma förbi såna här knep, så jag rekommenderar att inte ha såna här funktioner på hemsidan, det blir bara irriterande i längden.
December 25, 2002
Marty wrote: Kanske ska tillägga att det är otroligt irriterande för webbsurfare att inte kunna högerklicka på hemsidor. Om en besökare vill t.ex. spara en bild eller visa källkoden så finns det inget webmastern kan göra för att förhindra det. Det går nästan alltid att komma förbi såna här knep, så jag rekommenderar att inte ha såna här funktioner på hemsidan, det blir bara irriterande i längden.
Jo, men det kan vara en bra sak om man inte vill bli bestulen
på bandbredd...
Jag menar, folk som sitter på lunar, humla och andra communities
brukar ofta ha en egen sida där, och när dom inte har något eget ställe att
ladda upp bilder som dom vill ha med på sidan så går dom in på nån annans sida >> höger-klickar på en bild >> går in på egenskaper >> kopierar URL:en >> klistrar in den i HTML koden på deras sida...
Men som du säger, man kan fortfarande komma åt sakerna på
andra sätt, fast det kanske inte är så lätt för dom som är mindre
kunniga.
May 1, 2002
April 9, 2001
djdannedj wrote: varför ens försöka med det. Om dom skyddar den så går jag bara in via visa/källa så kommer källkoden ändå.. funkar oftast det blir bara strul ändå skriv en Copyright grej istället 🙂 🙂
och om dom kör med frames då? Då ser man inte mycket med meyalternatviet.
Btw; alla som är så ointeligenta så dom måste sno kod som dom inte kan skriva själv kan antagligen inte lista ut hur man tar sig förbi skyddet iaf. =)
November 16, 2001
Det e enbart störigt att inte kunna högerklicka, o tror man att man kan använda de som säkerthetsfunktion för att hindra att nån snor koden e man enbart dum (o då e ändån koden inget att ha offtast).
Btw; alla som är så ointeligenta så dom måste sno kod som dom inte kan skriva själv kan antagligen inte lista ut hur man tar sig förbi skyddet iaf.
Ne, man lär sig genom att sno kod, första hemssidan jag gjorde för rätt många år sen (1996) snodde jag en sida rakt av, så jag lärde mig kod från början 🙂 O nu kan jag lite i alla fall 🙂
*peace*
March 5, 2003
Det finns dock ett problem till nu för tiden, nämligen Internet Explorer 6 som slänger upp en liten knapprad längst upp till vänster på bilder, där man kan trycka på en spara-knapp om man vill. Dock funkar inte alltid detta av nån anledning så jag antar att det går att stänga av på nåt sätt. Nån som vet hur?
March 5, 2003
Kingsthrone ->> Din metod fungerar ju, men om du sparar bilden i JPEG-format (vilket är vanligast eftersom tex TIF tar en sån förbaskad plats) så förlorar du i bild kvalitet jämfört med om man hade kunnat högerklicka och spara filen direkt. Denna metoden är ju även rätt knepig med animerade GIF's. Det bilr ett jäkla
1 Guest(s)