March 5, 2002
tänkte om man hade t.ex. jag.jpg och jag.txt i samma mapp, man kan väl skripta på nåt sätt så att man klickar en länk så komemr det upp ett nytt fönster med bilden och texten i jag.txt under jag.jpg? detta går säkert, jag vet bara inte hur (än) 🙂
tack på förhand 🙂
edit: vi kör inte php, inte orkat installera det 🙂 men vilkte språk skulle bli enklast? 🙂
November 25, 2002
February 4, 2002
Tror inte ni kan importera en txt fil med html på en hemsida. SÅ isf får ni göra det med nåt script, lättast hade varit om det går att göra med javascript, men det vet inte jag om det går. Men det går även med php, då denna kod är det enda som behövs där ni vill ha texten:
Självklart måste ni även skapa en phpfil, jag.php eller nåt, osse börja den filen med o avlsuta med ?>.
March 5, 2002
LJunkan wrote: Tror inte ni kan importera en txt fil med html på en hemsida. SÅ isf får ni göra det med nåt script, lättast hade varit om det går att göra med javascript, men det vet inte jag om det går. Men det går även med php, då denna kod är det enda som behövs där ni vill ha texten:
Självklart måste ni även skapa en phpfil, jag.php eller nåt, osse börja den filen med o avlsuta med ?>.
skulle du kunna förklara lite mer?
November 26, 2002
Jag
<html>
<head>
[Image Can Not Be Found]
-text-
</p>
</head>
</html>
November 25, 2002
Öwall wrote: