January 16, 2003
Jag skulle vilja veta hur man gör en hemsida, med html KODER
kan någon visa mig hur man gör en huvudsida och sen tre olika länkar till
tre olika sidor. Jag vill veta taggarna för hur man gör länkar, för in bilder, bakgrundsbilder, rull lista med mera. JAG SKULLE UPPSKATTA DETTA VERKLIGEN....
VAD SKA DET VARA MELLAN HÄR NERE FÖR ATT VARA DENNA SIDA MED DESSA FUNKTIONER:
September 11, 2002
köp en bok om ämnet.. finns riktigt bra böcker som är väldigt bra beskrivande osv.. annars är http://www.webdesignskolan.com bra... :bok:
April 1, 2001
Datakomponenter wrote: Jag skulle vilja veta hur man gör en hemsida, med html KODER
tre olika sidor. Jag vill veta taggarna för hur man gör länkar, för in bilder, bakgrundsbilder, rull lista med mera. JAG SKULLE UPPSKATTA DETTA VERKLIGEN....VAD SKA DET VARA MELLAN HÄR NERE FÖR ATT VARA DENNA SIDA MED DESSA FUNKTIONER:
Kan du inte komma på något annat än "HJÄLP" att ha som ämne på tråden? Och varför skriver du med versaler? Det uppfattas som att man skriker vilket inte är särskilt trevligt.
June 28, 2001
Iceman wrote: [quote=Datakomponenter]Jag skulle vilja veta hur man gör en hemsida, med html KODER
tre olika sidor. Jag vill veta taggarna för hur man gör länkar, för in bilder, bakgrundsbilder, rull lista med mera. JAG SKULLE UPPSKATTA DETTA VERKLIGEN....VAD SKA DET VARA MELLAN HÄR NERE FÖR ATT VARA DENNA SIDA MED DESSA FUNKTIONER:
Kan du inte komma på något annat än "HJÄLP" att ha som ämne på tråden? Och varför skriver du med versaler? Det uppfattas som att man skriker vilket inte är särskilt trevligt.
somliga lär sig aldrig
February 24, 2002
rsastin wrote: Men det är ju bara att gå in på vilken sida som helst, högerklicka någonstans på sidan och klicka View Source
Det där har ju alltid funkat förut (med W95/W98). Men nu har jag WinXP Pro SP1 med IE6 och om jag högerklickar och väljer "Visa källa" så händer inte ett endaste dugg. Fler som har samma problem och vet varför det inte funkar längre?
June 16, 2002
June 16, 2002
March 5, 2003
Testa med Netscape 7 istället, det är riktigt bra faktiskt. Nu garvar ni säkert, men bortsett från att det är lite segt att starta programmet så funkar det alldeles utmärkt, både HTML/JavaSCript och CSS-formatering.
Man kan köra CTRL+U på alla sidor för att kolla källkoden, även de som är högerklicksblockade (I IE finns ju inget snabbkommando för denna funktion). Och istället för att få upp Notepad så får man upp en färgkodsformaterad text, så överblicken blir bra mycket bättre.
April 15, 2003
http://www.niklasson.net/guider/html/ <-- en liten guide på svenska 🙂
2 Guest(s)