August 10, 2003
Hej!
Jag försöker hitta var det står så man kan göra en html-sida med frames (ramar) som ser ut så här:
-----------------
....|------------|
....|...............|
....|...............|
....|...............|
-----------------
----------------|
om ni förstår hur jag menar, den övre ramen ska inte vara över hela sidan men det ska den nedre, hur ska man skriva html-koden då?
September 21, 2002
Precis... Bäst föredatumet på frames är väl 1998 eller nåt i den stilen?
Näe, tacka vet jag CSS och iframes. Mycket lättare att arbeta med.
Typ:
.header {
margin: 0;
}
.left {
margin: 10px 0 0 0;
float: left;
}
.main {
margin: 10px 0 0 10px;
}
.right {
margin: 10px 0 0 10px; -
}
Inte klockren kanske, men nånting att arbeta sig ifrån kanske? Gör som du vill. Bara du INTE jobbar i frames!
August 10, 2003
Jag vill gärna använda CSS, iframes har jag använt och haft lite problem med när man navigerar.
Min nuvarande kod för framesetet ser ut så här och om någon har tid över och vill hjälpa så att det blir gjort med CSS istället så får ni gärna göra det!
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="sv">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="keywords" content="Bilder, Bussar, SL, lokaltrafik, stockholm, connex, busslink, swebus, kollektivtrafik, patrik, hansson, upplands väsby, väsby, buss, fordon, patrik, hansson, bussbilder, ph, phs, bussar, bussbiljetter, bussbiljett, bussbolag, säfflebussen, phbuss">
<meta name="description" content="Flera tusen bussbilder från hela Sverige, bilder på hållplatser och bilder på övriga saker som har med kollektivtrafik att göra fotade av Patrik Hansson i Upplands Väsby.">
<title>PHs Bussar - Din Nya Bildbank För Bussar i Sverige!</title>
</head>
<frameset cols="112,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="Meny" scrolling="no" noresize target="hoverst" src="Huvudsidor/meny.htm">
<frameset rows="25,*,25">
<frame name="Topp" target="hunderst" src="Huvudsidor/topp.htm" scrolling="no" noresize>
<frame name="I1" scrolling="auto" target="_top" src="Huvudsidor/mitten.htm">
<frame name="under" scrolling="no" noresize name="Under" src="Huvudsidor/under.htm" target="_self">
</frameset>
<noframes>
<body>
På den här sidan används ramar som inte stöds av din webbläsare.</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
</html>
1 Guest(s)