January 25, 2006
Tjabba!
Skulle behöva hjälp med ett kontakt formlär. jag har ett på min sida men det skickas via mail och jag skulle vilja ha så att man ska kunna skicka utan att behöva ha ett konfat mail konto på den datorn man skickar ifrån. hur ska jag göra ? vore skit nice om någon skulle kunna ge mig lite tips på hur jag löser det. Tack på förhand.
May 7, 2002
Du får ha ett skript som skickar det via en smtp-server.
Så som TFmail http://nms-cgi.sourceforge.net.....ipts.shtml
Går kanske på andra sätt med..
May 8, 2001
wibba wrote: Tjabba!
Skulle behöva hjälp med ett kontakt formlär. jag har ett på min sida men det skickas via mail och jag skulle vilja ha så att man ska kunna skicka utan att behöva ha ett konfat mail konto på den datorn man skickar ifrån. hur ska jag göra ? vore skit nice om någon skulle kunna ge mig lite tips på hur jag löser det. Tack på förhand.
Du behöver ett "program" på servern som kan ta emot data från ditt forumlär. Först måste du kolla vad din server stödjer för tekniker. Kan vara PHP, ASP, Java, CGI, Perl eller kanske något annat som jag inte kommer på nu. Eftersom det är relativt okomplicerat att göra ett sådant program antar jag att de går att hitta massor med t.ex. Google!
EDIT: Alltid nr två...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
1 Guest(s)