January 20, 2002
http://cezarhome.no-ip.com/ng/.....shnews.php - testa att logga in med user: admin pass:ng1234
Man hoppar tillbaka till loginrutan hela tiden när man ska navigera som admin när man väl är inloggad. Kan inte adda nyheter eller någonting. Installationen hade inga errors och allting har gjorts som det står i readme filen men någon sa att man är kanske tvungen att editera php.ini filen men jag vet inte vad som ska stå där. Behöver lite hjälp tack....
Kontakta mig om du vill ha mer info.
EDIT bytte för mot får =/ tänk vad klumpig man kan vara
January 20, 2002
pachem wrote: Problemet är att du bara postar user och pass första gången och att efter det så tror sidan att du är utloggad. lös det med cookies eller slå på session på php sidan.
Hade samma problem förut och som sagt är det för att sidan bara får informationen första gången och sedan ser dig som utloggad.Kontakta mig om du vill ha mer info.
EDIT bytte för mot får =/ tänk vad klumpig man kan vara
Ok, var någon till som nämde det förut men eftersom jag aldrig har codat php så vet jag inte alls vart jag hittar det eller hur jag gör.. Privvar dig nu!
January 20, 2002
Mathias wrote: * Skapa en mapp någonstans på hårddisken som heter sessions. Jag har min i php-mappen.
* Öppna php.ini
* Sök efter session.save_path
* Ändra /tmp till sökvägen till din sessions-mapp.
* Starta om apache.
session.save_path = /sessions står det nu i php.ini och sessions ligger i 'c:phpsessions', är det rätt då? Hmm dessutom, ska mappen vara tom?
April 1, 2001
Cezar wrote: [quote=Mathias]* Skapa en mapp någonstans på hårddisken som heter sessions. Jag har min i php-mappen.
* Öppna php.ini
* Sök efter session.save_path
* Ändra /tmp till sökvägen till din sessions-mapp.
* Starta om apache.
session.save_path = /sessions står det nu i php.ini och sessions ligger i 'c:phpsessions', är det rätt då? Hmm dessutom, ska mappen vara tom?
Jag gissar att sökvägen inte skall vara /sessions, eftersom den då tror att mappen ligger i roten på disken.
1 Guest(s)