September 24, 2002
December 2, 2001
Det går inte med tanka på att windows använder Internet Explorer-gränssnitt för att visa *.html som bakgrund vilket medför att windows tror att länken på sidan är som en vanligt länk till en fil... :bgrin: (Fönster "Spara"/"öppna" kommer upp...) Det kan kanske gå med hjälp utav någon form av javascript...Har dock inte sett nåt liknande men om jag ser eller hör nåt som skriker jag till... 8)
/Robban
December 15, 2002
Custos wrote: Ja, det vet jag. Men hur gör jag en länk till ett program så att det startas???
högerklicka - egenskaper på skrivbordet. Välj fliken Skrivbord och knappen Anpassa skrivbord. välj sedan fliken webb. Klicka på knappen "Ny" och leta upp den html-fil du redan skapat. Voila!! Nu har du en HTML-sida på skrivbordet.
För att starta program i HTML skapar du precis som vanligt en länk. Fast nu skapar du länken direkt till rätt exe-fil som startar de önskade programmet.
Var de svårt? Fråga om du inte förstår.
November 7, 2003
Jag kan säga direkt att jag inte förstår, med tanke på att det du säger inte stämmer... Om man gör en länk till ett program så försöker windows gränssnitt internet explorer bara att ladda ner programmet istället för att öppna det... Det går väl inte komma runt den spärren? Eller går det? Jag börjar tvivla...
December 15, 2002
Custos wrote: Jag kan säga direkt att jag inte förstår, med tanke på att det du säger inte stämmer... Om man gör en länk till ett program så försöker windows gränssnitt internet explorer bara att ladda ner programmet istället för att öppna det... Det går väl inte komma runt den spärren? Eller går det? Jag börjar tvivla...
De finns ingen spärr. Du ska ju inte öppna html-filen i din browser utan ha den klistrad mot din desktop, eller har jag missförstått dig helt? Detta innebär att sidan funkar precis som en vanlig genväg ifall du kodat den rätt.
Se ett exempel Här
1 Guest(s)