December 5, 2001
Jag har några ikoner som egentligen inte är fyrkantiga. Den vita bakgrunden på vissa logos vill jag ha bort så jag får t.ex. 4:ans logga att visas helt rund.
Har pillat lite i Photoshop, men har inte hittat någon transperent färg för detta
😕
Visar mitt skrivbord så fattar ni nog vad jag menar.
March 10, 2003
Borde det inte fungera med Gif bilder ? Eftersom det är samurize är
det väl igentligen inte ikoner utan bilder.
Har för mig photoshop har verktyg för transparetnta gif's i hjälpmenyn.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 25, 2004
December 5, 2001
Xun wrote: Jo du kan spara som gif, men png är nog att rekomendera då det också har ett alpha filter.
png stöds inte av Samurize tyvärr.
*edit* jo det gjorde det visst.
okey_sure wrote: [quote=Sardaukar]Ok, nu har jag fyllt i det som ska vara genomskinligt. Men det går ju inte spara i gif-format i Photoshop 😕
Sparar jag i jpeg så funkar ju inte det genomskinliga.
Välj spara för webb.
Det gick inte välja eftersom det var gråmarkerat. Men du ledde mig till rätt spår iaf. Valde spara optimerad som...gif i ImageReady 🙂
Tack för hjälpen grabbar!
January 25, 2004
Sardaukar wrote: [quote=okey_sure][quote=Sardaukar]Ok, nu har jag fyllt i det som ska vara genomskinligt. Men det går ju inte spara i gif-format i Photoshop 😕
Välj spara för webb.
Det gick inte välja eftersom det var gråmarkerat. Men du ledde mig till rätt spår iaf. Valde spara optimerad som...gif i ImageReady 🙂
Jaha, ne i Imageready är det säkert så, men drar du igång ps så har du spara för webb =)
December 5, 2001
okey_sure wrote: [quote=Sardaukar][quote=okey_sure][quote=Sardaukar]Ok, nu har jag fyllt i det som ska vara genomskinligt. Men det går ju inte spara i gif-format i Photoshop 😕
Välj spara för webb.
Jaha, ne i Imageready är det säkert så, men drar du igång ps så har du spara för webb =)
Går inte välja ju 😕 Måste jag göra något innan kanske?
ImageReady fungerar inte riktigt som jag vill. Det genomskinliga funkar bara på vissa bilder (alla är gif eller png) så jag antar att det buggar ganska mycket? Det är version 7.0.
January 25, 2004
Sardaukar wrote: [quote=okey_sure][quote=Sardaukar][quote=okey_sure][quote=Sardaukar]Ok, nu har jag fyllt i det som ska vara genomskinligt. Men det går ju inte spara i gif-format i Photoshop 😕
Välj spara för webb.
Går inte välja ju 😕 Måste jag göra något innan kanske?
ImageReady fungerar inte riktigt som jag vill. Det genomskinliga funkar bara på vissa bilder (alla är gif eller png) så jag antar att det buggar ganska mycket? Det är version 7.0.
Låter mysko.
Så här gäller bildformaten iaf. PNG24 stödjer riktig genomskinlighet med alpha. PNG8 och GIF är typ samma skit, stödjer 256 färger och inte riktig genomskinlighet. Men tex jpeg stödjer inte alls genomskinlighet.
Sedan måste du ge lite mer info om vad som inte fungerar. Är bilden du jobbar med genomskinlig? Har du "rutig" bakgrund?
December 5, 2001
okey_sure wrote: Sedan måste du ge lite mer info om vad som inte fungerar. Är bilden du jobbar med genomskinlig? Har du "rutig" bakgrund?
Så här är det 🙂
I photoshop hittar jag ingen funktion för att måla med genomskinlig färg, så därför gör jag det i ImageReady. I Photoshop går det bara spara i Adobes egna format ändå. Spara som webb går som sagt inte välja.
I ImageReady finns det några flikar i arbetsfönstret. Original, optimerad och två andra ointressanta.
När jag fyller i genomskinlig färg i originalet så blir den rutig, men inte alltid i optimerad-fönstret. Den ska ju ändras när jag ändrar originalet.
Det går iaf inte spara originalet som GIF eller PNG, bara i Adobes egna format. Däremot går det spara optimerad-bilden i GIF. Men eftersom optimerad-bilden inte ändras när jag ändrar i originalet så blir ju inte bilden som jag vill ha den ändå. Vissa GIF-bilder funkar det på, vissa inte.
Hoppas du hängde med nu 🙂
.ToL wrote: Ett tips är att kolla på Samurize´s sida. Där finns det TV ikoner som är snyggare än dom du har ;).
Menar du såna här?
http://tystpc.nu/pics/forum/hf....._hfx_l.jpg
Han har ju bara de vanligaste kanalerna. Finns alla mina kanaler på Samurize hemsida? Direktlänk? Hittar inget 😕
December 5, 2001
.ToL wrote: Ett tips är att kolla på Samurize´s sida. Där finns det TV ikoner som är snyggare än dom du har ;).
Bättre nu då?
Som synes fattas det några. Får försöka övertala regissören att fixa dessa 🙂
January 25, 2004
Sardaukar wrote: [quote=.ToL]Ett tips är att kolla på Samurize´s sida. Där finns det TV ikoner som är snyggare än dom du har ;).
Bättre nu då?
Som synes fattas det några. Får försöka övertala regissören att fixa dessa 🙂
Ser jäkligt bra ut.
1 Guest(s)