January 17, 2006
Ska börja med php och mysql nu i Webbprogrammeringen och vi har en uppgift tills imorgon. Vi sitter pÄ Mac i skolan men jag har Windows och ska sitta hemma (5 mil till piteÄ frÄn luleÄ) sÄ jag ska försöka installera Apache och php pÄ min Win-dator.
Vi har fĂ„tt en lĂ€nk dĂ€r det stĂ„r hur man ska göra, men de ha anvĂ€nt sig utav en .exe version av apache, vilket jag inte hittar, finns ju bara .zip... med innehĂ„ll som inte gör mig nĂ„ klokare đ
hur ska man göra för att installera apache??
vÀldigt tacksam för svar och hjÀlp!
MVH Mikael
oLjud wrote: Ska börja med php och mysql nu i Webbprogrammeringen och vi har en uppgift tills imorgon. Vi sitter pÄ Mac i skolan men jag har Windows och ska sitta hemma (5 mil till piteÄ frÄn luleÄ) sÄ jag ska försöka installera Apache och php pÄ min Win-dator.
Vi har fĂ„tt en lĂ€nk dĂ€r det stĂ„r hur man ska göra, men de ha anvĂ€nt sig utav en .exe version av apache, vilket jag inte hittar, finns ju bara .zip... med innehĂ„ll som inte gör mig nĂ„ klokare đ
hur ska man göra för att installera apache??
vÀldigt tacksam för svar och hjÀlp!
MVH Mikael
Denna sida borde kunna vara en skaplig hjÀlp..
.zip Àr förresten ett komprimerat arkiv, du mÄste naturligtvis packa upp arkivet först för att komma Ät ev. .exe-fil och kunna installera.
De flesta .zip-arkiven packas upp med t.ex Winzip eller varför inte min favorit WinRaR.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 17, 2006
denna sida verkar bra, men nu gÀller det bara att fÄ igÄng installation:
March 14, 2001
StÄr ju klart och tydligt hur man ska göra och vilken fil man ska ladda ner i den dÀr guiden.
Ăr det den hĂ€r filen ni laddat ner?
http://ftp.solace.miun.se/pub/.....no_ssl.msi
Om inte gör det, sen Àr det bara dubbelklicka/höger klicka pÄ den och vÀlj "Install"
2 Guest(s)