Hur visa uppdaterad sida|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur visa uppdaterad sida
PaleRider
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
Member Since:
October 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 7, 2004 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej.

Hur gör man sÄ att den senaste "index.php" sidan visas för besökare som har en gammal "index.php" i sitt cacheminne. GÀller min hemsida alltsÄ.

Förrut sÄ hade jag den hÀr taggen:

DĂ„ funkade det bra, men sidan togs bort frĂ„n googlesökningen hela tiden och sĂ„ kan man ju inte ha det. 😡

Nu sÄ har jag bara taggen. Funkar det eller? Men sidan kommer vÀl inte vara uppdaterad tills besökarna har tömt sitt gamla cache? Om dem inte Àr sÄ smarta och klickar uppdatera.

Hmm hoppas nÄn har en bra lösning pÄ det hÀr...

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
663435
July 7, 2004 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Den meta du anvĂ€nder har som funktion att sidan INTE ska sparas i cachen. Har dock för mig att IE inte har fullt stöd för taggen, men vad annars kan man vĂ€nta sig frĂ„n en browser med en egen standard 🙂

PaleRider
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
Member Since:
October 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
663472
July 7, 2004 - 7:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Ahh precis, den ska ju inte lÀgga sig i cachen Àr det ju meningen. Men nÀr jag kollar pÄ min hemsida pÄ vissa datorer sÄ fÄr jag en gammal startsida.

Men men, hur visar man alltid den senaste versionen av sin hemsida oavsett vilka instÀllningar besökaren har i weblÀsaren?

Det kan ju inte vara sĂ„ SVÅRT! 😡 Men jag hittar fan inga svar nĂ„nstanns. ](*,)

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
Member Since:
December 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
663592
July 7, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Som jag sa innan ligger felet i att IE inte tolkar meta-taggen som den ska. Kolla om detta hjÀlper dig:

http://support.microsoft.com/d.....-US;222064

PaleRider
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
Member Since:
October 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
663798
July 8, 2004 - 5:34 am
sp_Permalink sp_Print

Ok, fÄr testa det dÀr ikvÀll, Àr pÄ jobbet nu.

Tack ManicBlue.

EDIT 2004-07-11 16:10

Det dÀr funkade skitbra. Tack igen ManicBlue. :D/

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
Member Since:
July 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664725
July 8, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

PaleRider wrote:
Förrut sÄ hade jag den hÀr taggen:

DĂ„ funkade det bra, men sidan togs bort frĂ„n googlesökningen hela tiden och sĂ„ kan man ju inte ha det. 😡

Google tar inte bort en sida ur sitt index för att du anvÀnder dessa meta-taggar, tro mig. Antagligen sÄ Àr din sida bannad för att den anses fuska för att fÄ bÀttre position i sökresultaten (avsiktligt eller ej). Du ska heller inte anmÀla din sida gÄng pÄ gÄng till Google för dÄ blir den inte glad.
Anser du att du inte har fuskat pÄ din sida sÄ kontakta admins pÄ google (har inte lÀnken i huvudet). Finns nÄgon lÀnk om site/reinclusion...

PaleRider
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 403
Member Since:
October 2, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
665660
July 10, 2004 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

desdecado wrote: [quote=PaleRider] Förrut sÄ hade jag den hÀr taggen:

DĂ„ funkade det bra, men sidan togs bort frĂ„n googlesökningen hela tiden och sĂ„ kan man ju inte ha det. 😡

Google tar inte bort en sida ur sitt index för att du anvÀnder dessa meta-taggar, tro mig. Antagligen sÄ Àr din sida bannad för att den anses fuska för att fÄ bÀttre position i sökresultaten (avsiktligt eller ej). Du ska heller inte anmÀla din sida gÄng pÄ gÄng till Google för dÄ blir den inte glad.
Anser du att du inte har fuskat pÄ din sida sÄ kontakta admins pÄ google (har inte lÀnken i huvudet). Finns nÄgon lÀnk om site/reinclusion...

Hmm jag skrev fel dÀr. Google visar visst min sida men bara med en vanlig http://www.paleridershome.com lÀnk. Den visar alltsÄ ingen beskrivning av min sida eller nÄn metatag.

Men nÀr jag tog bort sÄ visar den sidan med beskrivning som det ska vara.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 80
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL