September 1, 2002
zcorpan wrote:
td { text-align:right; width:100px; height:12px; vertical-align:top; }Fast det är klart, när du fått kläm på CSS behöver du förmodligen inte använda en TABLE heller... 😉
Inga Tables? 😀 Det här låter mer och mer intressant! Kör hårt Hatar nämnligen tables ... men måste använda det tyvärr då mina sidor oftast är uppbyggda på nåt sånt sätt.
September 1, 2002
Cezar wrote: [quote=Dinos]Krångligare än html är det i alla fall 😐
Kommer ta ett tag att komma någonstans.
Logiskt men ändå svårt att memorera sakerna.
Jo men vad kan man göra för hemsidor med enbart HTML ?
Lite tabeller med färg och text i :).
Har gjort en hel del relativt "avancerade" sidor med enbart html 🙂
Fast detta är ju bra mycket bättre, roligare och mer intressant!
December 26, 2003
He has seen the light... 😉 😀
Det kan vara lättare att fixa buggar åt IE i en separat stilmall (jämfört med att hacka sönder sin egentliga stilmall).
Vanliga lösningar på buggar är position:relative; för alla möjliga buggar, och display:inline; för buggar som uppstår i samband med float, samt zoom:1; som också löser alla möjliga buggar... 🙄 Sen tolkar IE height som min-height funkar i alla andra webbläsare. 😕
Anway, http://www.positioniseverything.net/ är din dokumentation på IE-buggar! 😉
September 1, 2002
zcorpan wrote: He has seen the light... 😉 😀
Det kan vara lättare att fixa buggar åt IE i en separat stilmall (jämfört med att hacka sönder sin egentliga stilmall).
Vanliga lösningar på buggar är position:relative; för alla möjliga buggar, och display:inline; för buggar som uppstår i samband med float, samt zoom:1; som också löser alla möjliga buggar... 🙄 Sen tolkar IE height som min-height funkar i alla andra webbläsare. 😕
Anway, http://www.positioniseverything.net/ är din dokumentation på IE-buggar! 😉
Största problemet jag har är att den vägrar byta bakgrund vid hover i en cell, samt att mina celler blir helt galna.
Japp, I have seen the light. 😀 Helt sjukt användbart och mycket mer kontrollerbart! Underbart...
1 Guest(s)