March 23, 2003
tja
ja håller på å pular lite med en hemsida som ja ska ha en iframe på.. när jag förhandsgranskar sidan i mozilla forefox så blir allt som det ska men i IE så blir bakgrunden på iframen fit så man inte ser bakgrunden bakom.
frågan är alltså hur gör man så att bakgrunden i iframen blir genomskinlig så att man ser det som är bakom?
July 18, 2003
i koden som anger i-framen SKALL allowtransparency="true" finnas med, detta räcker dock inte...
För att det skall fungera så skall också sidan som skall visas i i-framen ha med i inom body
det är det enda... sen, så glöm inte bort webdesignskolan.com !,
Kolla gärna in min sida, gick 1 år på itg och hade webdesign, kunde inget alls innan... detta är vad jag lyckades få fram på slutet...
http://www.it-gymnasiet.info/~......eriksson/
Sidan är bygd i tabeller ( mest för att det var skoj att testa på ) samt har en i-frame, i en tabell ligger en meny som är gjord i flash, en html variant kommer antagligen inte då jag inte har ork... 🙂
OBS Sidan fungerar endast klockrent i I.E 5.0+,
March 23, 2003
tänkte lägga de dår i en css fil men det vill inte funka, css funkar och jag har kvar
i filen som ska visas i iFramen.vet inte riktigt hur man ska skriva allowtransparency="true" i css filen
..sen funkar det inte att ändra färg på rullningslisterna, så här ser det ut i egenskaperna för den
September 16, 2002
<!--
.box {
scrollbar-base-color: #FFFFFF;
scrollbar-track-color: #FFFFFF;
scrollbar-arrow-color: #000000;
}
-->
Ska det verkligen vara .box?
Är det på hela sidan du vill ändr ska det vara:
body
{