August 29, 2001
Men usch! Det är ju QB 2.0 som ligger på den!
http://www.qbasic.com - tanka hem 4.5 istället...Man kan kopila
September 18, 2001
May 24, 2001
Darkbasic är ju så SLÖ!!
Det är bara DirektX-funktionerna som är snabba, men ska man räkna ut nåt går det otroligt slött, samma sak när man ska rita pixlar en efter en.
Enligt mina tester är QBasic 2.0 10 gånger snabbare än Darkbasic, VB 5 gånger snabbare än QBasic, C (i Visual C++ 6.0) 50% snabbare än VB och inline ASM 50% snabbare än C. De testerna gjorde jag med en liten enkel fraktalgenerator. Det verkar som om VB är lika snabb som C på att räkna ut, men den är inte lika snabb på att rita ut pixlarna (jag körde med GDI i båda, orkar inte hålla på med DirectX).
September 20, 2001
Ha! Det skulle aldrig gå att göra ett (användbart) OS med qbasic! Det är för slött!
C++ RUlar fett
On 2001-11-22 19:48, Jerry wrote:
Har testat lite såklart, det är mycket användbart.Jag har en kompis som känner en kille som sade han skulle programmera ett operativsystem i VB, han borde testa qbasic istället.
October 22, 2001
On 2001-11-30 13:55, Donan Fear wrote:
Darkbasic är ju så SLÖ!!
Det är bara DirektX-funktionerna som är snabba, men ska man räkna ut nåt går det otroligt slött, samma sak när man ska rita pixlar en efter en.Enligt mina tester är QBasic 2.0 10 gånger snabbare än Darkbasic, VB 5 gånger snabbare än QBasic, C (i Visual C++ 6.0) 50% snabbare än VB och inline ASM 50% snabbare än C. De testerna gjorde jag med en liten enkel fraktalgenerator. Det verkar som om VB är lika snabb som C på att räkna ut, men den är inte lika snabb på att rita ut pixlarna (jag körde med GDI i båda, orkar inte hålla på med DirectX).
Joa. 😀
Varför inte putta en pixel med direct X ??
Upptäckte att det igick 1000ggr snabbare
1 Guest(s)