August 2, 2001
De interrupts jag tror du menar är de som används för synkronisering och inte de intrruptrutiner man använder då man kodar assembly eftersom de inte går att använda när man programmerar Java.
gör obj.wait() för en tråd när sedan en annan tråd vill väcka den andra tråden till liv gör obj.notify() alt. obj.notifyAll().
August 2, 2001
Upptäckte ju att Thread klassen hade en metod interrupt. Varpå jag gjorde en liten sökning och fann följande, så du kan ju ta och glömma mitt lilla exempel ovan.
interrupt(), in combination with sleep(), can replace the much more complex wait()/notify() duo that has to be used in conjunction with Java's synchronized keyword. sleep() and interrupt() are free of this requirement and are therefore more flexible (not to mention a whole lot easier to understand).
June 18, 2001
Mm, ditt första inlägg är sådant jag kan men det andra förstår jag ingenting av. Det är nämligen så att om man kallar interrupt() för en tråd så kan man använda detta som ett booliskt uttryck sedan.
T.ex
While(!IsInterupted){wait();}
Vad jag inte förstår är nödvändigheten av funktionen, är det inte mer än så som jag skrev? Har den ingen mer betydelse än användning som booliskt uttryck?
August 2, 2001
Jag vet inte riktigt själv vad jag menade , jag har endast använt det som jag skrev i första inlägget själv. Det andra hittade jag när jag skummade igenom en recension om en bok i Java Threads:
http://www.javaworld.com/javaw.....reads.html
Nu när jag tänkt efter lite så är jag inte säker så här på rakarm hur man som det han skriver ska byta ut wait/notify mot interrupt istället.
1 Guest(s)