February 23, 2004
Hej!
Har ett projekt på universitetet (10p) och jag har valt att utveckla Java spel till mobiltelefoner.
DOCK är det spel till målgruppen blinda.
Hursomhelst.. jag tänkte höra mig för om det är någon på NORDICHARDWARE som har erfarenhet av utveckling av Java spel och liknande för mobiltelefoner.
Då jag endast använt mig av J2SE 1.5 tillsammans med Eclipse innan antar jag att utveckling av Java spel och applikationer till mobiltelefoner skiljer sig en del från utveckling av Java spel och applikationer på datorer (som jag gjort innan).
Vad behöver man för att komma igång?
Tips på program och länkar gärna.
Tack på förhand!
August 9, 2001
Jag har utvecklat spel till mobiler, men då kodat i C (eller ett derivat , svenska "Mophun"). Det funkar inte på alla mobiler, men snabbare än Java (funkar dock på många av de "vanliga" mobilerna). Kan isåfall rekommendera språket men jag antar att Java har bredare stöd så det beror ju på hur du vill ha det.
Hur har du tänkt till blinda, ska de använda sin mobiltelefon eller räcker det om det funkar på vissa (utvalda) modeller?
Är inte 100% säker på Mophuns framtid heller, men skicka gärna ett PM med vad du har tänkt göra (ungefär) , det låter helt klart mycket intressant.
September 13, 2001
Länktips: http://www.microjava.com/
Hoppas det var rätt sida, skummade lite på den (tror jag) när jag tänkte skriva ett spel till min yuppie.
1 Guest(s)