October 14, 2003
Hej..
Har kommit en bit på vägen med min första php hemsida..
Många har hjälpt mig med diverse problem, både här och i andra forum..
Det tackar jag för..
Jag är inte så estetiskt lagd och skulle i första hand vilja ha hjälp/förslag med designen..
Färger, nyanser osv..
I andra hand får ni gärna kritisera (både positivt och negativt såklart) dom olika funktioner som sidan har och vad som skulle förbättras..
Databaser:
Gästbok
Nyheter
Statistik
Dessa problem har jag nu:
Online just nu visar bara den som senast gick in på sidan..
Skulle behöva hjälp med det..
Ni som orkat läsa igenom allting finner länken till hemsidan här nedanför 😀
Mvh //Magnus
October 14, 2003
Johan_lojan: Jag läste allt 1 gång på http://www.phpsidan.nu
Sen började jag så smått med att prova dom olika exemplen som fanns på phpsidan.nu.
Sen fick jag läsa lite på http://php.net med..
Har fått ganska mkt hjälp av olika personer på olika forum... när jag inte förstått vissa saker...vilket jag är tacksam över..
Men ett hett tips är att besöka sidan och kolla in Artiklar så ska du snart vara igång och koda 😀
Mvh //Magnus
December 25, 2000
Här har du en lista på saker som kunde fixas 🙂
http://validator.w3.org/check?......ath.cx%2F
Om du inte vill fixa dem pröva köra något annat än xhtml strict, antingen xhtml transitional eller html 4.01, säg inte åt webläsaren att du kör strict om du inte gör det.
September 28, 2002
Jag gillar det "rena" utseendet på sidan, trots att det var linux-färger 🙂
Lite förslag:
Du skulle kunna göra rubrik-fälten tunnare, så behöver de inte hamna lika mycket i blickfånget.
Gör om A:hover så att länken inte blir ljusgrå, blir lättare att se om länken blir bold eller underlined eller nåt..
Gör inget med det "tomma" fältet till höger,
dock kanske bakgrundsfärgen skulle vara en annan än bakgrundsfärgen till vänster.
Du skulle även kunna använda det översta gula fältet (xLnT ») till att visa var man är på sidan, typ start>Fest>Bilder.
Schnygg sida var det iaf! 🙂
October 14, 2003
ViU: Håller på att fixa valideringen 😛
yojimbo3D: Ska fixa så A:hover ändras..
Vad menar du med rubrikfältet ?
Är det det under loggan ?
Lr alla dom fälten på sidan ?
Och vad menar du med bakgrundsfärgen till vänster ?
Den ljusgråa ?
Det är meningen att det ska visa vart på sidan man är...men jag har lite problem med att fixa det smidigt.. :/
keffing: Ska genast ändra avstånden 😀
Tack för all kritik.
Mvh //Magnus
September 28, 2002
Med rubrikfälten menade jag alla dom gula fälten,
med bakgrundsfärgen till vänster menade jag den bakgrundsfärg som
ligger mellan dom olika delarna av sidan (tunna mörkgrå fält).
Tänkte typ att du kunde ändra färgen på det till höger så blir det en klart markerad skillnad mellan dom två delarna.
October 14, 2003
Men det är ju samma färg 😀
Går inte att ändra färgen just mellan menyn och huvudsisan..då det är hela bakgrunden 😀
Jag ska ändra bakgrunden till en snedrandig märkgrå/ljusgrå med orangea färger i..
Får se hur det blir..
Tycker du att det blev bra med 1 extra pixel i vardera hörn ?
Lr ska det stanna vid hörnan ?
Tycker du avstånden är bättre nu mellan logon och menyn och mellan menyn och huvudsidan ?
Mvh //Magnus
1 Guest(s)