May 10, 2003
Jag går en gymnasiekurs i webdesign och det är snart dags att lämna in en hemsideuppgift. Jag skulle gärna vilja att ni gav lite kritik på min sida så jag kan ändra brister eller skrota den helt innan det är dags för inlämning. 🙂
Sidan är inte helt klar, vilket innebär att inte alla länkar fungerar. Dessutom är det bara första sidan som är anpassad till XHTML än så länge så övergångarna från index blir inte lika mjuka som mellan andra sidor, men jag håller på och fixar resten.
Sidan ligger dessutom på min egen dator så om den är nere beror det på att datorn inte är på eller att jag av någon anledning inte satt på apache.
September 11, 2002
1. menyn är någon(ra) pixlar bredare på huvudsidan än på de andra sidorna.. -fixa
2. kontakta mig känns lite simpel- istället för att länka till en sida där din mail står så skriv såhär [email=viktore@ec.se]Kontakta mig[/email] direkt i menyn så kommer ett mailfönster upp direkt.
det var väl det jag la märke till sådär direkt.. ser ju trevligt ut 🙂
May 10, 2003
fet_loa wrote: 1. menyn är någon(ra) pixlar bredare på huvudsidan än på de andra sidorna.. -fixa
2. kontakta mig känns lite simpel- istället för att länka till en sida där din mail står så skriv såhär [email=viktore@ec.se]Kontakta mig[/email] direkt i menyn så kommer ett mailfönster upp direkt.
det var väl det jag la märke till sådär direkt.. ser ju trevligt ut 🙂
Tack för svaret. Bredden är fixad nu. Angående kontaktsidan så är allt bara test än så länge, tror jag ska lägga in nåt slags formulär där istället eftersom jag själv inte gillar "mailto". Kan iofs bero på att jag använder webbaserad mail.
Vet någon förresten hur man styr bredden på celler i en tabell med CSS? "width" godkänns inte om man vill få sidan godkännd för XHTML. Tyvärr så är recensionssidan nu den enda som inte passerar.
September 4, 2001
xerxes wrote: Vet någon förresten hur man styr bredden på celler i en tabell med CSS? "width" godkänns inte om man vill få sidan godkännd för XHTML. Tyvärr så är recensionssidan nu den enda som inte passerar.
På samma sätt som med allt annat: width
1 Guest(s)