Kritik på hemsida|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kritik på hemsida
xerxes
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
May 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 10, 2003 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag går en gymnasiekurs i webdesign och det är snart dags att lämna in en hemsideuppgift. Jag skulle gärna vilja att ni gav lite kritik på min sida så jag kan ändra brister eller skrota den helt innan det är dags för inlämning. 🙂

Sidan är inte helt klar, vilket innebär att inte alla länkar fungerar. Dessutom är det bara första sidan som är anpassad till XHTML än så länge så övergångarna från index blir inte lika mjuka som mellan andra sidor, men jag håller på och fixar resten.

Sidan ligger dessutom på min egen dator så om den är nere beror det på att datorn inte är på eller att jag av någon anledning inte satt på apache.

http://213.67.220.121

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
332751
May 10, 2003 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

1. menyn är någon(ra) pixlar bredare på huvudsidan än på de andra sidorna.. -fixa

2. kontakta mig känns lite simpel- istället för att länka till en sida där din mail står så skriv såhär [email=viktore@ec.se]Kontakta mig[/email] direkt i menyn så kommer ett mailfönster upp direkt.

det var väl det jag la märke till sådär direkt.. ser ju trevligt ut 🙂

xerxes
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
Member Since:
May 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
332788
May 10, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: 1. menyn är någon(ra) pixlar bredare på huvudsidan än på de andra sidorna.. -fixa

2. kontakta mig känns lite simpel- istället för att länka till en sida där din mail står så skriv såhär [email=viktore@ec.se]Kontakta mig[/email] direkt i menyn så kommer ett mailfönster upp direkt.

det var väl det jag la märke till sådär direkt.. ser ju trevligt ut 🙂

Tack för svaret. Bredden är fixad nu. Angående kontaktsidan så är allt bara test än så länge, tror jag ska lägga in nåt slags formulär där istället eftersom jag själv inte gillar "mailto". Kan iofs bero på att jag använder webbaserad mail. wink

Vet någon förresten hur man styr bredden på celler i en tabell med CSS? "width" godkänns inte om man vill få sidan godkännd för XHTML. Tyvärr så är recensionssidan nu den enda som inte passerar.

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
Member Since:
June 30, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
333192
May 11, 2003 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar inte storleken på fonten, minska ner lite och ta verdana. Fast det är ju ditt val.

Sen så är mittentabellen eller vad du använder för högt uppe jämfört med de på sidorna. Annars såg det rätt bra ut.

Quadrone
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
Member Since:
September 4, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
333389
May 11, 2003 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

xerxes wrote: Vet någon förresten hur man styr bredden på celler i en tabell med CSS? "width" godkänns inte om man vill få sidan godkännd för XHTML. Tyvärr så är recensionssidan nu den enda som inte passerar.

På samma sätt som med allt annat: width

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 25
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL