January 20, 2002
Jag ska försöka mig på och göra vågiga linjer med en sorts "glow" effekt i Photoshop. Liknande den här bilden:
[Image Can Not Be Found]
Jag har nu bara gjort en 2px bred Linje som jag har duplikerat. Jag vet inte riktigt vad som är bäst från och med nu. Om jag ska köra någon sorts blur på den eller någon glow effekt. Men det svåraste är att få den kurvig. Jag har testat med peen tool och Free transform och får absolut inte till det på något sett. Jag har även kört Filter -> Wave men jag vet inte alls vad värdena ska vara och preview rutan funkar ej.. Behöver lite hjälp tack
/ Johnny
September 13, 2001
Jag tyckte det var en lätt tutorial när jag skummade igenom den.
Det är nog bättre att du berättar vart du fastnar, då blir det lite lättare att hjälpa dig.
Hmm fin stavning 🙂
Länken wrote: My Final Image:
This is my final image, i added some text, and thats pretty much it. Its a pretty kool effect.
January 20, 2002
Chewie wrote: Jag tyckte det var en lätt tutorial när jag skummade igenom den.
Det är nog bättre att du berättar vart du fastnar, då blir det lite lättare att hjälpa dig.Hmm fin stavning 🙂
[quote=Länken]My Final Image:
This is my final image, i added some text, and thats pretty much it. Its a pretty kool effect.
Jag kom ju på att han beskrev de genomskinliga rutan och inte de häftiga vita effekterna som jag vill åt
July 14, 2003
se till så att Paths paletten visas (windows->path)
1) Path->New Path... (i path-menyn)
2) namnge den, -> OK
3) välj Pen Toll (P) i toolboxen
4) klicka ut lite punkter längs en "bana" i dokumentet (obs: "dra" med musen medans du håller ned vänster musknapp för att få handtag på dina punkter)
5) Vill du ändra på bezierkurvorna välj Direct Selection Tool (A) i toolboxen.
6) Dra lite i punkter och "handtagen" som dyker upp på din bana.
7) När du är nöjd, se till så att din Path är vald i paletten och välj i path-menyn: Stroke path...
...eller...
7) välj: Make Selection... och välj sedan Edit->Stroke... (i ett nytt lager)
1 Guest(s)