December 3, 2003
Hej!
Jag har försökt få ihop en sida ett tag nu.
Nu när allt äntligen började se bra ut uppstod såklart änu ett problem, och nu vet jag inte om jag kanske kommer behöva börja om med menyn. 🙁
Här är sidan: (på en ganska trög lina)
http://teletubbie.kicks-ass.net/elpro/
Problemet är som ni kanske ser att main hamnar för långt ner, pga menyn som egentligen finns där, men är dold då...
Någon som har ett förslag på hur man kan lösa det här? Eller någon som har en fungerande meny man kan få? 😛 (orkar inte lirka med det igen!)
Tack för alla eventuella svar! 🙂
Ps. övrig kritik och förslag välkomnas också. 🙂
December 3, 2003
zcorpan wrote: du kan testa att sätta #logga och .menyn med absolut positionering, och sen använda padding-top på body.
Tack! Det hjälpte väl till vis del. Nu lägger sig dock undermenyerna under main, och z-index verkar inte kunna hjälpa mig med det. 🙁
Sen försvan "foten" på sidan, men den ska man nog kunna luska fram på egen hand. ^^
Edit: Nu verkar ju det mesta fungera! 😀 Bara att det inte går så bra att markera texten precis under menyn...
December 3, 2003
zcorpan wrote: Annars kan du testa att ha som du hade innan, fast sätt position: relative; top: -100px; på #main.
Jo det hade jag testat innan, på något sätt blev det 100px över där menyn började då. Men det är löst nu, så tack för det där tidigare du sa! 🙂
Däremot fick jag ett litet problem när jag gjorde själva navigeringen och la in en sida som exempel.
I FF är allt rätt, men IE lägger till en vit kant på höger sida på 53px, och den använder inte ens ytan!
Problemet ligger här:
<div style='position:relative;width:8.2631in;height:11.6944in'>
Och det är då i dokumentet som includats som maincontent med php.
Om ni tar er en titt i koden lär ni se en hel del ful-kod under main. Det beror alltså på detta dokument som includas i maincontet, det dokumentet är nämligen skapat i word.. 😛 Jag gör sidan till min morfar, och för honom är word det enda alternativet vad jag förstod av det han sa.
Tänkte bara säga det så ingen trackar mig pga koden där.. 🙂
Tillbaka till problemet. Tar jag alltså bort width:8.2631in; ur den där raden funkar det fint. Men hur löser jag det här utan att röra något i det dokumentet?
Väldigt tacksam för svar nu när det är så här nära slutet! 🙂
December 3, 2003
Oj då, ursäkta. ^^
Flyttade över hit av någon anledning:
http://teletubbie.kicks-ass.ne.....pro/sidan/
1 Guest(s)