February 16, 2003
Hej jag har gjort om min hemsida lite, kom med förslag o kritik 😛
October 23, 2001
Du borde fila mer på en snygg layout till innehållet på första sidan. Istället för: welcome to conman.se optimized for 1280x1024
Lite blänkare och någon trevlig bild kanske... 🙂
--------------------------------------
Om du verkligen vill lära dig webdesign, ta en titt på http://www.cssbeauty.com och lär dig att koda med divar och css, istället för gammaldags kod med tabeller. Du har glömt att välja doctype också!
December 26, 2003
Vad är innehållet du vill besökaren ska läsa på förstasidan? Är det "News"? Isf, varför är det inklämt i en 150x150px liten ruta (som man måste scrolla)?
Hur relevant är det att sidan är "optimerad för 1280x1024"? Är den det?
Först såg jag inte ens att det fanns någon navigation. Efter en närmare anblick fann jag något i pytteliten text precis under loggan. Jag fann den för att jag stannade kvar mer än fem sekunder, men tror du att andra besökare gör det?
Till sist, genom att titta på framsidan har jag inte den blekaste aning om vad sidan är till för, eller vad som finns på den. Jag skulle kunna få en uppfattning genom att titta på navigationsdelen, förutsagt att jag sett den över huvud taget.
När jag klickar vidare till en annan sida finner jag att huvudinnehållet också är inklämt i en liten scrollbar ruta. Av misstanke att du inte testat sidan i nåt annat än IE kollar jag hur sidan ser ut i IE, och där sträcker sig rutorna ända ner.
1 Guest(s)