July 20, 2001
Goddag på er.
Jag har ett litet problem med en sida jag håller på att göra. Den innehåller en massa information och bilder om musikvideor. Problemet är att bilderna börjar närma sig 500 i antalet. Med andra ord tar det en jä*la tid att slänga upp sidan på mitt konto.
Jag undrar om det finns nått sätt att packa ihop bilderna så det blir en stort packet av alltihopa och att den aktuella bilden sedan packas upp när den ska visas. Eller finns det nått annat smartare sätt? 😕
Vore tacksam för svar.
May 8, 2001
Finns ett sätt om du använder Orion eller Weblogic som webbserver. Vet att men med dessa kan man göra en "remote" deployning. (Finns säker flera andra också). Det enklaste sättet att göra detta är att först packa ihop filerna i .war- & .jar-filer och göra en ear-fil av dessa! Filtyperna använder samma typ an komprimering som zip. Dessa packas sedan upp av servern.
Men tyvärr så gissar jag att du inte använder en av ovanstående servrar!?
Isf så blir det kanske lite värre. Om du kan progammera så borde du kunna göra t.ex. en Java Servlet som tar emot förfrågningarna om bilder och skickar tillbaka rätt bild från en zip-fil. Finns klasser för att läsa zipfiler som är mkt enkel att använda.
Men du kommer nog inte att lösa ditt roblem ändå... Det är nämligen så att det inte ger så mkt att komprimera redan komprimerade filer vilket jag antar att du använder (kanske jpeg eller gif?). Det kan tom vara så att filerna blir störe om du komprimerar dem, kolla själv får du se!
Förutom det sista var detta bara lite ideér som jag är medveten om att du troligen inte har så mkt nytta av, men ändå....
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
1 Guest(s)