July 2, 2003
Hejsan!
Först vill jag säga att jag är inte är direkt bra på det här html kodning. Men jag har läst nån kurs så jag vet lite grann.
Det är så att jag och polarn funderar på att starta upp en sida som ska inne hålla, artist, låtnamn, skivbolag & årtal.
Ungefär som denna sida: http://rcs.law.emory.edu/rcs/
fast annan slags musik då.
Kollat lite på den hemsidan och han verkar bara köra html, men om man går in A på artist kommer det upp massa artister som börjar på A, klickar man på en artist så kommer man till en ny sida där dom skrivit lite info om han när han föddes osv. Men under där står hans låtar, bild på skivan/skivorna han gjort och även ljud-sample på vissa låtar.
Man kan klicka på låtnamnet och då kommer man till en annan sida där finns samma låt fast av andra artister.
( Kan klicka på skivbolagets namn med så kommer man dit där det står vilka artister och låtar dom hade osv. )
Man kan väl inte sitta och länka så mycket hela tiden för det blir ju alldeles för mycket knapprande på t-bordet, kan man använda något program för detta ?
Hade varit bra med ett 'add' script (vet inte vad det heter).
Att man typ fyller i som ett formulär, artist låtnamn skivbolag oså och sen klickar på 'add/läggtill' så lägger den sig över allt där den ska så man slipper länka till alllt manuelt hela tiden.
1 Guest(s)