mysql connection problem|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
mysql connection problem
oxiswoofer
Member
Medlem
Forum Posts: 2101
Member Since:
April 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 1, 2006 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

hejsan!

jag har en hemsida där en gästbok och ett nyhets script använder en mysql db för att hämta/spara data...

men på senaste har jag fått massa problem, det blir hela tiden errors när scriptet försöker connecta till databasen... o efter ett tag blir servern jag har sidan på blockad från den andra servern..vilket är väldigt störande...

jag får sånnahär fel:

Warning: mysql_connect(): Host 'adress' is blocked because of many connection errors. Unblock with 'mysqladmin flush-hosts' in adress on line xxx

men jag förstår bara inte vad felet är... folk har sagt åt mig o kolla så att jag avslutar alla mysql_connections och det gör jag... så nån som vet vad felet kan vara? här e koden som används till nyhetsscriptet(jag vet att det e fult, orka klaga):

function news()
{
$connection2 = mysql_connect(adress,användarnamn, lösen) or die("Kunde inte skapa koppling!");
mysql_select_db("xxxx") or die("Kunde inte välja databas");
$hamta = "SELECT * FROM news ORDER BY 'id' DESC";
$resultat = mysql_query($hamta) or die("Det gick inte att hämta information från databasen!");

print("<table border=1 cellpadding=0 cellspacing=0 bordercolor=FFFFFF bgcolor=FF00CC >");

while($rad = mysql_fetch_array($resultat))
{
print('<table width="396" height="50" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0">');
print(' <tr>');
print(' <td height="31" class="TDWHITE">');
print($rad[datum] );
print(' </td>');
print(' </tr>');
print(' <tr>');
print(' <td class="TDWHITE">');
print($rad[news]);
print('</td>');
print(' </tr>');
print(' </table>');
print('

');

}
mysql_free_result($resultat);

mysql_close($connection2);
}

ser ni något fel där? gästbok scriptet är nästan likadant där...jag stänger ner kopplingen där åsså...

eller kan det vara något annat fel? I dont know....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 65
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL