April 1, 2003
hejsan!
jag har en hemsida där en gästbok och ett nyhets script använder en mysql db för att hämta/spara data...
men på senaste har jag fått massa problem, det blir hela tiden errors när scriptet försöker connecta till databasen... o efter ett tag blir servern jag har sidan på blockad från den andra servern..vilket är väldigt störande...
jag får sånnahär fel:
Warning: mysql_connect(): Host 'adress' is blocked because of many connection errors. Unblock with 'mysqladmin flush-hosts' in adress on line xxx
men jag förstår bara inte vad felet är... folk har sagt åt mig o kolla så att jag avslutar alla mysql_connections och det gör jag... så nån som vet vad felet kan vara? här e koden som används till nyhetsscriptet(jag vet att det e fult, orka klaga):
function news()
{
$connection2 = mysql_connect(adress,användarnamn, lösen) or die("Kunde inte skapa koppling!");
mysql_select_db("xxxx") or die("Kunde inte välja databas");
$hamta = "SELECT * FROM news ORDER BY 'id' DESC";
$resultat = mysql_query($hamta) or die("Det gick inte att hämta information från databasen!");
print("<table border=1 cellpadding=0 cellspacing=0 bordercolor=FFFFFF bgcolor=FF00CC >");
while($rad = mysql_fetch_array($resultat))
{
print('<table width="396" height="50" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0">');
print(' <tr>');
print(' <td height="31" class="TDWHITE">');
print($rad[datum] );
print(' </td>');
print(' </tr>');
print(' <tr>');
print(' <td class="TDWHITE">');
print($rad[news]);
print('</td>');
print(' </tr>');
print(' </table>');
print('
');
}
mysql_free_result($resultat);
mysql_close($connection2);
}
ser ni något fel där? gästbok scriptet är nästan likadant där...jag stänger ner kopplingen där åsså...
eller kan det vara något annat fel? I dont know....
1 Guest(s)