January 8, 2001
I w2k är det toklätt... behöver ej göras i kod. utan gå in i taskmanager(ctrl+shift+esc)
markera rätt process ändra till önskad prioritet(dock sätt ingen process till realtime kan behöva använda reset för att få bort skiten om man har otur!).
i win98 är det nog inte lika lätt men det borde helt klart vara möjligt...
trevligt med geflebor... fast jag är ingen inföding, bara pluggar här och tänkte flytta till sthlm så fort jag får klart med jobb därnere
April 1, 2001
I Linux är det ännu lättare!
kör bara "nice -n -20
Till skillnade från Win2k "hänger" sig inte datorn bara för att man sätter ett program till högsta möjliga prioritet.
(det hänger sig inte i Win2k, men du kan inte göra nått annat)
April 2, 2001
jag har ett program där man kan välja vilken prioritet det ska ha, så visst går det!
Beträffande Linux, saken är ju den att man vill ju att datorn ska ge all kraft till programmet, så att CPU:n verkligen blir så varm som det bara går, så där är ju Faktiskt W2k lite bättre...
(Tills man vill stänga av programmet.. )
May 24, 2001
Jag skulle nog kunna slänga ihop något mha C och asm.
För att värma upp processorn maximalt måste den belasta både ALU och FPU till 100%, och eftersom olika processorer tar olika lång tid på sig att göra vissa operationer, måste jag leta reda på en lista som jämför de vanligaste operaionerna på Athlon och P6, och ev. P4. Jag måste ju veta hur många operationer jag ska ta av varje.
1 Guest(s)