February 12, 2002
Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=- Jag ska göra en ömröstningsfunktion där man kommer få ett antal val (inte helt oväntat) och när man klickat på dessa ska man få se statistiken på hur andra röstat. Nu för att folk inte ska kunna rösta igen så tänkte jag logga ip, mot rösterna. Då har jag två frågor, då det här ska användas mot skolor. Är det lagligt att lösa problemet med den lösningen? Finns det bättre lösningar? Har en skola alltid ett ip utåt sett så funkar det inte hur som helst. Hur har andra löst detta?
Citera:
Jag ska göra en ömröstningsfunktion där man kommer få ett antal val (inte helt oväntat) och när man klickat på dessa ska man få se statistiken på hur andra röstat.
Nu för att folk inte ska kunna rösta igen så tänkte jag logga ip, mot rösterna.
Då har jag två frågor, då det här ska användas mot skolor. Är det lagligt att lösa problemet med den lösningen? Finns det bättre lösningar?
Har en skola alltid ett ip utåt sett så funkar det inte hur som helst. Hur har andra löst detta?
March 10, 2003
Fz, har ett sådant system. Problemet är som du nämner IP som delas av flera.
En skola har bara ett IP utåt (likt en familj med router) och då säger t.ex. Fz att en användare från ditt IP redan röstat.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)