November 26, 2002
Inspirerat av b3ta.com's tävling som återkommer varje vecka tänkte jag arrangera en Photoshoptävling.
Det fungerar så att ni gör en bild i photoshop eller annat liknande program baserat på ett tema, och skickar den till mig.
Sen väljer jag ut en vinnare som presenteras i forumet.
Jag kommer bedöma både skicklighet och rolighet och sånt.
Vi kan väl ha lite regler för säkerhets skull.
1. Inga dumma eller olämpliga bilder
2. Inte alldeles för stora bilder. Tänk på folk med modem.
3. Den här är till BelGarath: Om jag ser min avatar någonstans på ett bidrag du skickar in så blir det synd om dig.
4. På fredag om en vecka, vid denna tiden ungefär (2300) kommer jag tillkännage vinnaren och eventuellt hitta på ett nytt tema.
Skicka bilden till [email]Sebbe@mad.scientist.com[/email], jag föredrar .jpg-format. Skriv gärna dit ditt forumalias så jag vet.
Temat för denna tävlingen är:
Datorhjälpmedel. Om du kunde uppfinna en pryl som gjorde datorn mer bekväm, hur skulle den då se ut?
Ha skoj!
December 10, 2002
Ett väldigt bra initiativ tycker jag med... även det att man får rösta på ett antal teman, men jag tycker nog att dom temana ska väljas av dig... så att det blir lite ordning och reda .. om du förstår vad jag menar.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
November 26, 2002
Det låter också som en bra idé. Jag är flexibel 🙂
Vi säger såhär: Om det blir tillräckligt många bidrag, så väljer jag ut tre vinnare, som ni sen får rösta på.
Jag fick också en förfrågan från någon angående kommentarer på bilderna.
Lägg dit så mycket text ni vill. Ju bättre budskap, desto roligare blir det.
June 23, 2002
Svenskt:
http://www.dustin.se/shopping/.....5010042027
Engelskt:
http://www.dustin.se/shopping/.....5010041007
Sen så kunde man uppgradera som kostade runt 1500:- till 2000:-.
November 26, 2002
stormaz wrote: Lär väl vara tillåtet att rita i paint oxo eller? Om inte kan ni inte göra ett undantag? 🙂
Jag wrote: Det fungerar så att ni gör en bild i photoshop eller annat liknande program
givetvis är allt tillåtet.
Så vi kör en runda till då.. ska bara komma på ett tema
November 26, 2002
Runda 2.
Samma regler som förra veckan gäller, tävlingen går fram tills på söndag.
Temat för denna gången är: "Om kvinnor styrde världen"
hehe. roligt tema 🙂
Gör ert bästa, skicka bilder till min mail (sebbe@mad.scientist.com) eller lägg upp dem på eran sida och ge min URL.
eventuellt kanske jag fixar så att man kan ladda upp bilder på min hemsida.
Ha kul.
1 Guest(s)