February 12, 2003
LuckyLuke wrote: det ska hotellet ta. Men om du ska ta blir det förmodligen mycket trafik när du ska ladda ner allt som står i databasen och det lär dom inte gilla.
Tror inte det skulle gå.....
Hur stor skulle filen(erna) vara på?
Är ju inte så kul om webbhotellet läggs ner helt plötsligt och alla info i forumet försvinner!
Hur löser NH det?
Dom har väll egen server då eller?
February 12, 2003
Iceman wrote: Vad är det för forum du använder då? I t ex phpBB så finns det en backupfunktion i administrationspanelen. Den genererar en SQL fil som man sedan laddar ner via webbläsaren. På så vis så har man en backup på hela forumet, dvs allt som ligger i databasen.
Jag har tänkt använda phpBB!
Det är ju precis det jag behöver men hur stor blir filen vet du det?
Är det lika lätt att lägga upp allt igen som det är att ladda ner den?
February 12, 2003
ManicBlue wrote: Hur stor filen blir beror ju enkelt på hur mycket data som måste sparas 🙂
Gällande NH finns en ganska ny tråd kring backupen:
[quote=JonaS]en bakup på allt väger 2,1G
Hehe ja det var ju rätt mycket =)
Men om man säger runt 8 kategorier med 10 sidor styck?
25 topics per kategori!
5 sidor per topic!
April 1, 2001
x-per wrote: [quote=Iceman]Vad är det för forum du använder då? I t ex phpBB så finns det en backupfunktion i administrationspanelen. Den genererar en SQL fil som man sedan laddar ner via webbläsaren. På så vis så har man en backup på hela forumet, dvs allt som ligger i databasen.
Jag har tänkt använda phpBB!
Det är ju precis det jag behöver men hur stor blir filen vet du det?
Är det lika lätt att lägga upp allt igen som det är att ladda ner den?
Hur stor filen blir beror ju såklart på hur stort forumet är. Dessutom så finns en funktion som gör att du kan gzip komprimera filen innan den laddar hem, vilket gör den mindre eftersom det är en textfil som genereras.
I textfilen finns SQL strängar som man matar in i MySQL för att bygga alla tabeller med all info i. Det kan man göra via t ex phpmyadmin om man nu har det.
1 Guest(s)