July 14, 2003
ViU wrote: [quote=desdecado]Du kan lika gärna kasta tärning som att fråga här om vad som är bäst!
Det kunde man göra om de var likställda, vilket de inte är.
Vad jag menar är att du får ett visst svar här och det är således ingen direkt mening med att fråga. Ungefär som att gå till MS och ställa samma fråga. Inga behov eller något beskrevs i frågan men svaret kunde tydligen ges ändå, vilket bara bevisar tanken bakom svaret.
December 26, 2003
desdecado wrote: [quote=ViU][quote=desdecado]Du kan lika gärna kasta tärning som att fråga här om vad som är bäst!
Det kunde man göra om de var likställda, vilket de inte är.
Vad jag menar är att du får ett visst svar här och det är således ingen direkt mening med att fråga. Ungefär som att gå till MS och ställa samma fråga. Inga behov eller något beskrevs i frågan men svaret kunde tydligen ges ändå, vilket bara bevisar tanken bakom svaret.
Det är ju inte samma sak. MS ligger ju bakom ASP och Access, så enligt ditt exempel kan man samtidigt maila php.net och fråga vilket som är bäst.
Frågar man på NH bör man få ett objektivt svar.
edit: Eftersom man kan åstakomma ungefär samma sak med de olika språken spelar behoven mindre roll.
PHP och MySQL är gratis (open source) och plattformsoberoende.
ASP och Access är inte gratis och fungerar endast i Windows (som jag har förstått det)
Jag kan rekommendera PHP, jag har inte jobbat med ASP.
July 14, 2003
Nja, jag menar att frågan lika gärna kunde ha varit "Vilka språk använder ni?" för det var väl ungefär på den objektiva nivån som svaren gavs! =P
ASP och Access (urk!) är gratis sist jag kollade. Däremot kommer folk med argument att windows kostar pengar så därför är det inte gratis. Jaja... =)
T.o.m ASP.NET är gratis...
1 Guest(s)