January 14, 2002
som sagt.. behöver hjälp med installationen av phpbb2.. man får ju upp ett fönster där man anger annvändarnamn, lösen, dns osvosv.... har fyllt i allt detta som man ska (tror jag) samt har MySQL 4.0.20c... men endå så säger den något liknande med "critical error, could not connect to database".. vad kan vara fel?
January 14, 2002
fungerade ju inte för mig 😛 tankade det nya och uppgav exakt samma inställningar och det fungerade http://quarzi.mine.nu/forum
June 17, 2002
du har inte angivit nån SMPT (eller vilken ordning nu bostäverna ska vara ) server.. som fixar mailingen.. forumet mailar till användarna typ sitt nick o lösen o en välkomst grej typ..
har så på mitt forum med... alltså att jag får Failed..
men medlemen blir reggad o det funkar fint...=)
Jag ska fixa en Mailserver på min server sen.. när jag har fixat en Server står 24/7...
June 30, 2001
Quarzi wrote: nytt "problem" om man kan kalla det så..
vet att det ska gå att ställa in någon stanns att bara registrerade får skriva i trådarna men hittar inte vart man ändrade det! någon som vet vart man gjorde det?
Under kategorin forumsadministration väljer du rättigheter. Där kan du ställa in vem som ska göra vad i olika forum.
January 14, 2002
and here we go again... 🙄
nytt problem
jag vill att personer bara ska kunna använda sig av att bara ha en länk till deras avatarer (dom kan ladda upp en bild på min upload tjänst om de vill) men problemet är att då kan bilden vara hur stor som hellst.. inställningarna för max pixlar i admin delen verkar inte gälla på "länk avatars"... går det att ändra? (kanske i någon av alla filer i phpbb mappen eller nån annan stanns i admin delen?)
1 Guest(s)