December 19, 2000
OfflineDet beror ju helt på vad man ska göra, alla språk är bra till nått, det är tex väldigt mycket enklare att lära sig basic än c++. Däremot får du ju ett helt annat program om du använder c++. Det beror ju helt på vad man ska göra, oftast använder man väll det man är mest hemma på eller det språket som är mest lämpat för den aplikation som man ska göra.
Kan ifs hålla med om att c++ är bra, har dock aldrig använt det själv då jag sällan gör program av den sorten. Mest webrelaerade prylar så man får hålla sif till php,asp eller perl...
January 8, 2001
Offlineberor på vad man skall göra!
JAVA är ju överlägset enkelt(särskilt om man skal ha hjälp...java.sun.com) men lite slött. skall man gör nån liten skit applikation föredrar jag det, dessutom är ju portabiliteten underbar... inget är plattformsberoende *ler*
C/C++ är juh lite besvärligare med pekarhantering och allt sånt men överlägset i vad man kan göra. dock kan det juh vara lite besvärligare att få nån hjälp om man sitter fast med nåt lite knivigare problem.
tyvärr är det mesta lite häftigare biblioteken plattformsberoende 🙁
det är min två favorit språk. men språk som prolog, lisp osv har juh sina fördelar de med, men de är lite för underligare för de flesta normala männsikor, om man skall programmera deklarativt. det går juh iof att sköta det mesta procedurellt i prolog iaf, men då är juh vitsen borta...
1 Guest(s)

Log In