September 11, 2002
Vilket programmeringsspråk undervisas i huvudsak på just DIN skola? Kvittar vilken nivå, högstadie, gymnasie eller högskola(eller mellanstadie, lågstadie, lekskola om möjligt 🙄 ). Skriv gärna vilken nivå det är...
på lunds tekniska högskola undervisas i huvudsak Java (vad jag känner till iaf).
January 15, 2004
fet_loa wrote: på lunds tekniska högskola undervisas i huvudsak Java (vad jag känner till iaf).
Till det kan vi ju lägga C++ och Haskell.
Jag har även blivit undervisad i pascal där, men det var för riktigt länge sedan och det tror jag dom slutade med för några år sedan.
Det finns en del kurser (datrografiks-kurserna) där dom är glada för python men det kan väl knappast sägas att det bedrivs någon undervisning i python.
EDIT: Glömde bort VHDL, det borde man kanske kommit ihåg efter att stött på det i 4 kurser.
May 29, 2003
Jag går på Blackebergs Gymnasium sthlm. Natur - matte/data.
Programmering A lär oss C++ (eller C eftersom vi inte gör något speciellt plussigt 😉 )
programmering B undervisar VB
Programmering C undervisar objektsbaserad C++ och grafiska användargränssnitt
Har en polare som bytte från thorhildsplans gymnasium där dom fick lära sig java.
March 28, 2003
September 11, 2002
ren wrote: [quote=fet_loa]på lunds tekniska högskola undervisas i huvudsak Java (vad jag känner till iaf).
Till det kan vi ju lägga C++ och Haskell.
Jag har även blivit undervisad i pascal där, men det var för riktigt länge sedan och det tror jag dom slutade med för några år sedan.
Det finns en del kurser (datrografiks-kurserna) där dom är glada för python men det kan väl knappast sägas att det bedrivs någon undervisning i python.
men i huvudsak är det väl ändå Java? datateknik, infocom mfl. kör alla grunderna i java sen kan man välja till andra språk efter hand. java är nu som pascal var för ett par år sedan, och dessförrinnan fortran om jag inte missminner mig..
July 28, 2003
Skola: KTH
På civ. ing. datateknik lär man väl egentligen inte ut något speciellt programmeringsspråk, utan meningen är att man ska lära sig generella algoritmer och osv... men språket som oftast används är Java. Dock kan man själv ofta välja att använda andra språk om man tycker det är bättre.
Sedan finns det ju iofs kurser (icke obligatoriska) som lär ut ett visst språk. De enda jag kan komma på just nu är C++ och Haskell, men det finns garanterat fler.
1 Guest(s)