August 6, 2001
"ALT"-texten, den som kommer fram om man håller muspekaren över en länk, hur radbryter man den?
Kolla på TV4's länkar till vänster. http://www.tv4.se[/url]
May 6, 2002
Javascript. Kika i sourcen på http://www.tv4.se/lopsedel/leftgen.html
December 26, 2003
ang. länkar så gäller samma sak... använd title.
Test
July 14, 2003
Jag vet inte hur ni lägger in det men när jag kör asp så använder jag en konstant som heter vbCrLf vilket betyder ungefär Carriage-Return och LineFeed. Lägg in dessa ASCII koder i följd (tror det är 10 och 13), altså en vanlig radbrytning (som inte syns i notepad btw)
August 6, 2001
zcorpan wrote: Ajajaj... Alt-text är INTE för popups! Alt-texten är som namnet antyder ett alternativ till bilden. Om bilden inte kan visas så visas texten istället...
Använd title för popups. exempel:
[Image Can Not Be Found]
Nej! Jag VET att det inte är frågan om "pop-upp's", jag vill bara kunna skriva en lång "alt-text". Inte livsviktigt, men när jag såg att det kunde göras undrar jag nat. hur!!! Vetgirig som man är....
Jag kanske kunde andvända det på våran ,vad vet jag...
BTW:
Jag funderar på att göra en "paralell-sida" till "http://www.vildans.homepage.se" för folk med modem. Det är ju völdigt stora bilder....
Ska man kanske ha en "pop-up" som berättar för folk att det finns en sida med "mindre" bilder eller ska man få gåra det vatet på "start-sidan"?
Typ:
"Har du en snabb uppkoppling, klicka här."
"Har du en långsam uppkoppling, klicka här."
Problemet är kanske att folk inte vet vilken uppkopplings-hastighet de har...
August 6, 2001
zcorpan wrote: ang. länkar så gäller samma sak... använd title.
Test
Kan du förklara närmare, jag fattar inte... :bok:
December 26, 2003
ok. såhär har tv4 gjort, vilket är fel och fungerar inte med Firefox eller Opera...
[Image Can Not Be Found]
De har alltså gjort en vanlig radbrytning i koden. Det fungerar mig veterligt endast med IE. Om du nu måste ha radbrytning i din popup så skulle jag rekommendera javascript. Det går att göra med CSS också, men eftersom IE har så dåligt stöd för CSS2 så missar många besökare (de som använder IE) popupmeddelandet...
December 26, 2003
desdecado wrote: Jag vet inte hur ni lägger in det men när jag kör asp så använder jag en konstant som heter vbCrLf vilket betyder ungefär Carriage-Return och LineFeed. Lägg in dessa ASCII koder i följd (tror det är 10 och 13), altså en vanlig radbrytning (som inte syns i notepad btw)
Det blir tyvärr samma resultat... fungerar endast med IE.
title="Line 1& #10;& #13;Line 2"
edit: koden blev faktiska radbrytningar även i mitt meddelande 😮 la in ett mellanslag för att visa vad jag menade...
July 14, 2003
zcorpan wrote: [quote=desdecado]Jag vet inte hur ni lägger in det men när jag kör asp så använder jag en konstant som heter vbCrLf vilket betyder ungefär Carriage-Return och LineFeed. Lägg in dessa ASCII koder i följd (tror det är 10 och 13), altså en vanlig radbrytning (som inte syns i notepad btw)
Det blir tyvärr samma resultat... fungerar endast med IE.
title="Line 1
Line 2"
ja, firefox verkar skriva ut radbrytningarna som skräptecken.
1 Guest(s)