March 14, 2004
Hej! Har en del ramar på hemsidan och allt fungerar kanon tills jag tittade på hemsidan hos en polare med 1600x1280 och då blev hemsidan helt konstig. Kom på att som det är nu så anpassar sig ramarna efter bildytan via procen av bildytan och inte pixlar. Vilket innebär att ramarna blir olika stora beroende på vad man har för upplösning på skärmen. Så vill intew jag ha det.
Så här ser det ut idag. Vad ska jag ändra så att den anpassar sig efter pixlar och inte procent. Det borde göra så att ramarna alltid är lika stora. Vad ska jag skriva i stället för procentteknen?
March 14, 2004
Xun wrote: Försök skippa ramarna, de är dåliga på alla vis. lär dig xhtml eller vad det nu heter istället.
px fungerar om du använder css, vilket rekomenderas, emn arnars är det nog bara att inte ha något % tecken så har jag för mig det blir pixlar.
Hm jo men hemsidan ska vara klar på måndag så jag hinner inte lära mig xhtml fullt ut. Kan endel men inte så mycket.
December 25, 2000
skinner wrote: [quote=Xun]Försök skippa ramarna, de är dåliga på alla vis. lär dig xhtml eller vad det nu heter istället.
px fungerar om du använder css, vilket rekomenderas, emn arnars är det nog bara att inte ha något % tecken så har jag för mig det blir pixlar.
Hm jo men hemsidan ska vara klar på måndag så jag hinner inte lära mig xhtml fullt ut. Kan endel men inte så mycket.
Det är inte svårt, sluta använda ramar och skriv alla tags i lowercare. Och sen gör du ingen styling i html utan allt i css. Så, nu kan du xhtml 😀
December 26, 2003
http://www.w3.org/TR/REC-html4.....lti-length
Ingen enhet betyder pixel för %MultiLength; i HTML. 🙂
1 Guest(s)