Redigerbar online lista i PHP|Programmering / Grafisk formgivning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Redigerbar online lista i PHP
Snuffle
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
Member Since:
April 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 13, 2007 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej Nordichardware

Jag skulle behöva en funktion till en hemsida som liknar ett excel dokument fast ska ligga online och kunna redigeras efter inloggning. Det ska självklart sparas för alla som loggar in. Det ska gärna finnas så man i koden enkelt kan ändra antaler kolumner och rader. Om det är möjligt skulle jag vilja att det fanns någon typ av notepad sak under där man kan skriva kommentarer som sparas tills nästa användare loggar in.

Jag har inte tillgång till någon databas utan skulle helst vilja ha det som något sorts dokument på servern. För att hämta användarnamn och lösebord kommer också något textdokument användas på servern. Det är helt valfritt vad för dokument det lagras och hämtas ifrån, en fördel hade varit om själva "databasfilen" kunde gå att skriva ut ifrån hemsidan snyggt. Själva designen på sidan ska inte det läggas någon tid på, så länge det är lätt att använda.

Då jag inte själv på långa vägar har denna typ av kunskap vet jag inte hur mycket jag begär, men jag önskar och hoppas verkligen att någon vänlig själ skulle vilja hjäpa mig med det.

Kan inte erbjuda annat än mina hjärtliga tack.

MvH Robin

Snuffle
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
Member Since:
April 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1120670
February 25, 2007 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har nu fått tillgång till en MySQL-databas och hoppas att detta underlättar och någon vänlig själ skulle kunna åta sig detta nu.

MvH Robin

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1120731
February 26, 2007 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

Google Apps har en spreadsheet applikation, detta är inget som skulle fungera? Att skriva ett web-spreadsheet är för arbetsdrygt för att jag tror att du ska hitta någon som vill göra det gratis åt dig.

Om du inte vill använda google apps så får du googla fram något "php ajax spreadsheet" gav detta, mera får du söka själv.

http://www.simple-groupware.de.....sheet/Home

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL