September 16, 2002
Det här kommer nog låta dumt för många, men var snäll och hjälp mig ändå. Matematiska formler är inte min starka sida. 😛
Jag sitter nu med upplösningen 1280*800px, men jag vill arbeta i Photoshop som om det vore en upplösning på x*600px. Vilken zoomfaktor ska man då ha på bilden?
Och sen samma fråga igen, fast om man har 768px i res, och vill "simluera" 600px?
:bgrin:
November 4, 2002
Kizo wrote: Det här kommer nog låta dumt för många, men var snäll och hjälp mig ändå. Matematiska formler är inte min starka sida. 😛
Jag sitter nu med upplösningen 1280*800px, men jag vill arbeta i Photoshop som om det vore en upplösning på x*600px. Vilken zoomfaktor ska man då ha på bilden?
Och sen samma fråga igen, fast om man har 768px i res, och vill "simluera" 600px?:bgrin:
Annars är det inga problem att ställa in storleken direkt i PS. Så slipper du fundera.. 😉 Och är det så att du inte vet hur stor en avatar är så kan du alltid högerklicka och välja kopiera (vilken avatar som helst). Sen öppnar du PS och väljer Arkiv>Ny eller CTRL+N, sen ok/new. Då kommer det nya fönstret vara exakt som en bilden du öppnade, tex. 64x64px..
Använd gärna rätt antal ppt (punkter per tum). Dvs, 72ppt för "multimedia" (för att visas på dator). 300ppt el. 350ppt för tryck. Så blir inte bilden onödigt stor.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
1 Guest(s)