August 19, 2001
On 2001-11-08 17:02, xcRazor wrote:
Skulle vilja ha ett bra server program!!!Vet någon av er om något bra men ändå lätt server program??? ( med lätt menar jag INTE så lätt att ett barn kan förstå)
Utan det ska vara förståligt program!!!
:corn:
Jag säger bara en sak
NEWBIE 😀
August 5, 2001
On 2001-11-08 17:15, JuLmUnD wrote:
On 2001-11-08 17:02, xcRazor wrote:
Skulle vilja ha ett bra server program!!!Vet någon av er om något bra men ändå lätt server program??? ( med lätt menar jag INTE så lätt att ett barn kan förstå)
Utan det ska vara förståligt program!!!
:corn:
Jag säger bara en sak
NEWBIE 😀
Jag säger bara en sak till!!!
Bannad från nordichardware!!!
August 5, 2001
Jag är inte så inne på just servrar så därför undrar jag!!!
Jag har en dator över hemma som jag vill göra till en server som jag kan lägga typ under sängen och som jag kan dra saker och lägga in saker ifrån med min nya dator!!!
Jag vill inte sega ner min nya dator med att lägga in hårddiskarna från den gamla!!!
Så jag vill ha ett program som jag kan starta datorn utan att behöva skärm, mus eller något sådant!!!
Och så jag kan som jag sa: lägga in filer och dra filer ifrån!!!
December 23, 2000
Aha!! En FTP server!! *slappar alla andra i huvvet*
Jag sa ju det!! 😀
Lite länkar:
http://www.eftp.org/
http://www.rhinosoft.com/
http://www.bpftpserver.com/
[ Detta Inlägg ändrades av: LeviAthaN den 2001-11-08 17:29 ]
June 18, 2001
Inte för att vara otrevlig eller något, men detta var faktiskt jätteskoj.
Hursomhelst...
För fildelning och så behöver du ingen Server, bara ett litet nätt nätverk så är saken biff.
Vill du dock ha säkerhet så får du antingen köra NT4, W2k, XP (NTFS krävs) eller Linux.
Men i det stora hela så behövs ingen Server version av ngt användas för detta.
Det är först om du vill ha en Domän eller om det mycket folk som man behöver dessa då dessa är igenomtänkta för administration av konton, grupper, grouppolicies bl.a.
I övrigt är det bara att följande:
2st datorer med nätverkskort.
1st hub (eller en korsad TP-kabel)
Vilket OS som helst
Göra fildelning... ét voila så har vi det du eftersökte.
Hoppas detta var en lättförståelig guide.
May 29, 2001
On 2001-11-08 17:24, xcRazor wrote:
Jag är inte så inne på just servrar så därför undrar jag!!!Jag har en dator över hemma som jag vill göra till en server som jag kan lägga typ under sängen och som jag kan dra saker och lägga in saker ifrån med min nya dator!!!
Jag vill inte sega ner min nya dator med att lägga in hårddiskarna från den gamla!!!Så jag vill ha ett program som jag kan starta datorn utan att behöva skärm, mus eller något sådant!!!
Och så jag kan som jag sa: lägga in filer och dra filer ifrån!!!
suck....det behöver du inte någon speciell programvara för att göra..alltså dela ut filer, det är ju bara att du kör nätverk och delar ut några mappar (det tänker jag däremot inte berätta hur man gör) sen för att fjärrstyra datorn så kan du köra symantecs pc anywhere eller något liknande, kör wol (waker on lan) så kan du starta maskinen genom att skicka ett speciellt paket till den över nätverket.
August 5, 2001
On 2001-11-08 17:29, oxygenial wrote:
Inte för att vara otrevlig eller något, men detta var faktiskt jätteskoj.Hursomhelst...
För fildelning och så behöver du ingen Server, bara ett litet nätt nätverk så är saken biff.
Vill du dock ha säkerhet så får du antingen köra NT4, W2k, XP (NTFS krävs) eller Linux.
Men i det stora hela så behövs ingen Server version av ngt användas för detta.
Det är först om du vill ha en Domän eller om det mycket folk som man behöver dessa då dessa är igenomtänkta för administration av konton, grupper, grouppolicies bl.a.
I övrigt är det bara att följande:
2st datorer med nätverkskort.
1st hub (eller en korsad TP-kabel)
Vilket OS som helst
Göra fildelning... ét voila så har vi det du eftersökte.Hoppas detta var en lättförståelig guide.
Ska jag dela ut det fullständigt då eller???
Tack så mycket för hjälpen!!!
1 Guest(s)