November 5, 2002
Har gjort ett menysystem med html. Tog lite tid och att ändra lite innebär att jag måste ändra i alla filer.
Har hållit på med lite enklare grejjer i php och vill nu även göra om menysystemet till php.
Frågan är då, vart börjar jag? Har letat efter något färdigt som jag eventuellt kunde modifiera lite eller så, men inte hittat något bra.
Hur mitt menysystem ser ut
Har skalat bort allt onödigt.
Har en apache-server men stöd för php installerat.
March 14, 2001
Vad är det du vill göra med php då? Själva menyn som den ser ut nu är ju bara skriva in i php-filen du vill använda den i.. Det måste väl vara någon funktion som du vill använda antar jag som inte finns nu?
edit: Om du menar menyn i sig fast i php istället för html så är det ju i stort sett endast designen och den gör du ju med html/css iaf så..
January 25, 2004
Det är ju bara slänga in detta:
<div id="content">
<p class="c1a">Start</p>
<p class="c1">ÖN</p>
<p class="c1">Aktiviteter</p>
<p class="c1">Klubben</p>
<p class="c1">Program</p>
</div>
i en fil, döp den till meny.php och inkludera den på varje sida med:
include('meny.php');
November 5, 2002
Ok, jag förstår nog vad ni menar, men uppfattar som att ni inte har testat och klickat runt.
Den aktuella sidan i menyn ska motsvaras av annan färg på texten i menyn och så finns några undermenyer som endast syns då första delen är med.
Tex när du klickar på Ön så blir den vit och tre underkategorier ploppar fram. Klickar du på Aktiviteter så göms de underkategorierna och nya under aktiviteter syns.
Klicka runt lite så förstår ni nog mitt problem lite bättre 🙂
Hur mitt menysystem ser ut
Klicka runt lite
1 Guest(s)