December 24, 2002
Hur menar du?
Ska flera forumtrådar och sedan ha länkar mellan dessa?
Ja, det går..
Varför inte skriva alla i samma tråd? Och om så är fallet, går det inte att
ha ankare som "bläddrar" ner i texten..
Om du har en bra guide på gång, kan du alltid hör med admin om dom
kan lägga upp den under "guider"-sektionen..
November 22, 2001
jonte_power wrote: Hur menar du?
Ska flera forumtrådar och sedan ha länkar mellan dessa?
Ja, det går..Varför inte skriva alla i samma tråd? Och om så är fallet, går det inte att
ha ankare som "bläddrar" ner i texten..Om du har en bra guide på gång, kan du alltid hör med admin om dom
kan lägga upp den under "guider"-sektionen..
Jag har alltså skrivit en ganska lång guide (inte i detta forum) och tänkte då i början av guiden ha t.ex:
Kapitel 1 - blabla
Kapitel 2 - blablabla
osv osv...
Så man alltså kan klicka på kapitel 1 och komma direkt till den "raden" i guiden utan att behöva scrolla ner en massa...
December 24, 2002
Ja det går faktiskt.. Du måste skapa separata inlägg (inte trådar) för varje kapitel. Sedan ta reda på vad dessa fått för id nr.. Det gör du enklast genom att kolla i din profil --> Hitta alla inlägg av DITTNAMN --> klicka på rubriken för inlägget (inte den rubriken med mörklila bakgrund)
Sen klistra in denna i första tråden tex..
Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Lite svårt att förklara, skapa inläggen så kan jag hjälpa dig sen..
EDIT:
Här är en länk till detta inlägg..
https://www.nordichardware.se/.....t=#1396880
EDIT2: Märkte nu att den öppnas i ett nytta fönster.. vet inte hur man fixar detta..
November 22, 2001
jonte_power wrote: Ja det går faktiskt.. Du måste skapa separata inlägg (inte trådar) för varje kapitel. Sedan ta reda på vad dessa fått för id nr.. Det gör du enklast genom att kolla i din profil --> Hitta alla inlägg av DITTNAMN --> klicka på rubriken för inlägget (inte den rubriken med mörklila bakgrund)
Sen klistra in denna i första tråden tex..
Kapitel 1
Kapitel 2
Kapitel 3
Lite svårt att förklara, skapa inläggen så kan jag hjälpa dig sen..
EDIT:
Här är en länk till detta inlägg..
https://www.nordichardware.se/.....t=#1396880EDIT2: Märkte nu att den öppnas i ett nytta fönster.. vet inte hur man fixar detta..
Tack för hjälpen! Jag ska pilla lite få se om jag kan få till det. Tack iaf!
March 14, 2001
Det är lättare att kopiera adressen som dessa bilder länkar till, dessa finns till vänster om "Skrivet: datum..." ovanför inlägget.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Eftersom själva inlägget är html går det att ordna så man får såna här länkar som går till delar i ett inlägg, men inget som kan göra när man postar, inte utan tillägg till phpbb iaf.
December 24, 2002
Snorch wrote: Det är lättare att kopiera adressen som dessa bilder länkar till, dessa finns till vänster om "Skrivet: datum..." ovanför inlägget.
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]Eftersom själva inlägget är html går det att ordna så man får såna här länkar som går till delar i ett inlägg, men inget som kan göra när man postar, inte utan tillägg till phpbb iaf.
Visste inte ens att dom fanns.. 🙂
1 Guest(s)