October 15, 2002
Hej,
Håller på och designar ett nyhetsbrev som skall skickas via email. Har stött på ett litet problem... Det är så att jag skapar brevet i HTML kod. Det blir snyggt när jag ser det på min skärm. När jag sedan skickar iväg mailet så kommer inte bildfilerna med utan enbart texten.
Hur gör jag för att "bädda in" grafiken i HTML så att det skickas med automatiskt?
Jag använder ett mailprogg som heter PIMEX MailExpress (till för maillistor).
October 15, 2002
Iceman wrote: Har du länkar till bilderna som heter typ [Image Can Not Be Found], i så fall kommer ju inte bilderna med. Det måste ju vara src="http://sidan-som-man-ska-ladda-hem-bilderna-ifrån.nu/bild.jpg" så att man har en adress i HTML mailet varifrån man ska hämta bilderna.
Men jag tror att det finns nått annat sätt... Finns det ingen möjlighet att skicka med JPEG-filen som bilaga på nått sätt? Vissa nyhetsbrev/flyers som dyker ner i min maillåda är sådana....
Nån som vet nått?
October 15, 2002
Jag har saxat från ett nyhetsbrev som damp ner i min mail..
Såhär ser koden ut:
---------------------------------------------------------------------------------
[Image Can Not Be Found] |
face="Arial Narrow, sans-serif" size=1>Inte Spam! Du fick brevet för att href="mailto:cd-events@spray.se" target=_blank> face="Arial Narrow, sans-serif"> face="Arial Narrow, sans-serif" size=1>[email=info@justskye.net]info@justskye.net[/email] |
---------------------------------------------------------------------------------
Där har dom lyckats att bädda in jpg-filen i mailet..
Hur lyckas man med det?
Hoppas nån fattar vad jag menar! 🙂
1 Guest(s)