December 6, 2006
Tut
En MVG-uppgift i ämnet Datorkommunikation är att man skall kunna skicka ett anonymt e-mail till min lärare genom att på ett eller annat sätt lyckas med detta.
Hur man gör det och på vilket sätt är min fråga ?
Då detta verkar vara något lite halv avancerat kanske det lättaste vore att antingen få ett långt 23 sidors svar här i forumet eller möjligheten att använda PM / MSN.
Att använda olika hemsidor som t.ex dold.se är inte tillåtet.
Och nej, genom att ni hjälper mig här innebär inte det att jag fuskar utan jag har full tillåtelse att ta hjälp av all slags information på nätet, både genom forum & vanligt internetsurfande 😉
Så om ni möjligtvis kan någon hemsida, svensk som engelsk, där dom går igenom hur man gör uppskattas det. Men om reglerna säger att ni inte får länka till sådana hemsidor får ni väl kontakta mig genom antingen PM eller MSN. Det väljer ni själva.
Hur löser jag detta nu då ? :bok:
February 21, 2003
finns flera sätt... ett är att jacka dig på nåns wireless lan (ändra din macadress först!) och skapa hotmail konto och skicka
coolare sätt att göra det hemma hos dig själv (edit, det fick du inte göra nej)
http://tor.eff.org/index.html
leta rätt på en dönicke smtp server som tillåter relay?
eller detta kanske
http://caspian.dotconf.net/men...../SendEmail
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
May 8, 2001
Rent teknikst är det inte så svårt, lösningen beror på uppgiften som jag inte riktigt har klart för mig.
Att skicka ett mail från en annan dator än sin egen är ju en bra början, då spelar det ju ingen roll hur du skickar, bara att skaffa ett mailkonto på webben av något slag och skicka. Borde funka på biblioteket... Ett alt kan ju vara att koppla upp sig via någons WLAN som nämnts tidigare men då har du ju problemet med MAC-adressen men det finns ju program som fixar det som sagt, eller så kan du bara byta nätverkskort medan du meckar och sen skrota det 😉
Om du vill att avsändaren påhittad adress som du själv anger så är det ju också ganska enkelt. Bara att koppla upp sig mot en smtp-server (som tillåter anonyma användare) via telnet och ange någon egen rolig avsändare. Exakt hur man gör detta får du google dig till men det är inte svårt. Söker man på "smtp" och "telnet" får man massar bra svar. Egentligen funkar väl detta även från en vanlig mailklient om du anger andra uppgifter än din egna om jag tänker efter...
I praktiken är dock detta svårare. Dels för att de flesta SMTP-servrar kräver inloggning och dels för att många publika datorer nog har port 25(SMTP) spärrad.
Misstänker att jag missförstått uppgiften men det var lite idéer iaf.
EDIT: Skrev att SMTP hade port 110 men det är ju POP. Ändrat till 25.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
December 6, 2006
Ska försöka ta reda på lite mer info från läraren hur det ska gå till.
Vad jag förstog på honom ska det inte gå att se vem som skickat det i något fönster.
Sedan att skaffa hotmailkonto och ange andra uppgifter är väl inte direkt anonymt 😉 Finns som sagt fortfarande uppgifter att få reda på.
Angående WLAN har jag även svårt för det då jag inte har tillgång till trådlöst nätverk.
( Antagligen jag som förstått fel då detta är nytt för mig 😉 )
August 16, 2003
skaffa ett mailkonto från http://www.cyber-rights.net/ eller http://www.hushmail.com/ det är sådana mail konton som man kan maila från utan att kunna spåras. folk som pysslar med kriminell verksamhet vill att man använder sånna där mail konton, dom där två tog jag från instruktionerna till hur man ska beställa anabola steroider på en svensk sida. (nej, jag är inte kund där)
December 3, 2005
May 8, 2001
Poontus wrote: skaffa ett mailkonto från http://www.cyber-rights.net/ eller http://www.hushmail.com/ det är sådana mail konton som man kan maila från utan att kunna spåras. folk som pysslar med kriminell verksamhet vill att man använder sånna där mail konton, dom där två tog jag från instruktionerna till hur man ska beställa anabola steroider på en svensk sida. (nej, jag är inte kund där)
Om man läser uppgiften så var väl detta inte tillåtet? Annars är det ju det klart enklaste sättet.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
May 8, 2001
SupahMan wrote: Kör ett php-script med mail() funktionen via internetleverantörens smtp server? Då kan du ju ange vad fan som hellst som avsändare.. typ "lurad@doltmail.se"
Inte så anonymt som man kanske kan tro. Ok att avsändare är anonym men din ip-adress loggas antagligen samt problemet med att många Internetleverantör kräver inloggning och/eller att du sitter uppkopplad på så sätt att de håller reda på vem du är. Dessutom är det onödigt att använda ett skript för detta då t.ex. telnet fungerar alldeles utmärkt för denna uppgift.
May 8, 2001
opA87 wrote: Kommer antagligen kontakta dig, jonaz, genom PM om ett tag när jag ska börja med detta.
Verkar som du vet mest vad du pratar om 😉
Du får gärna kontakt mig men jag är knappast någon expert på detta...
December 3, 2005
jonaz wrote: [quote=SupahMan]Kör ett php-script med mail() funktionen via internetleverantörens smtp server? Då kan du ju ange vad fan som hellst som avsändare.. typ "lurad@doltmail.se"
Inte så anonymt som man kanske kan tro. Ok att avsändare är anonym men din ip-adress loggas antagligen samt problemet med att många Internetleverantör kräver inloggning och/eller att du sitter uppkopplad på så sätt att de håller reda på vem du är. Dessutom är det onödigt att använda ett skript för detta då t.ex. telnet fungerar alldeles utmärkt för denna uppgift.
Jo.. men ip:et... bara o köra från skolan/bibliotek... Nu vet jag inte hur avancerat det ska vara men en normalanvändare spårar knappast ett sådant mail.
Sen ett php mail script för den här uppgiften tar inte mer än 30 sekunder 😉
1 Guest(s)