January 20, 2002
Håller på och designar atm i PS och försöker hitta på bra lösningar så att sidan ska bli så lättnavigerad, användarvänlig och optimerad som möjligt.
En sak jag undrar ifall det går att göra med js eller php;
Jag har en "ruta" som jag har gjort i PS med en bild i och det är meningen att det ska vara massa länkar i den sen på den slutgiltiga hemsidan.
Nu hade jag tänkt att man ska kunna klicka på "»" för att kunna få fram mer länkar i den "rutan".
Då om man har själva "rutan" som bakrundsbild och sedan något script eller liknande som gör att bara den delen laddas om så hela sidan slipper laddas om när man vill ha fram fler länkar i "rutan".
Något i likhet med 'iframe'... 'iframe' kanske är lösningen men stödjer firefox det?
December 26, 2003
Cezar wrote: Ja =) Haha!
Jag har för mig att det var du som sa det till mig till o med ;):).
W00t! Det kan jag inte ha sagt... 😕 om jag sa det så hade jag fel: Firefox har utmärkt stöd för iframe.
Cezar wrote: Iallafall att det inte var smart att använda iframe.
Det är en helt annan sak...
Hur som helst kan du nog använda javascript. Om javascript är inaktiverat så syns länkarna hela tiden. När sidan laddas så gömmer du länkarna med javascript, skapar länken för att visa dem, och när man aktiverar länken så visas länkarna.
En annan idé är att använda "Ajax" och falla tillbaka till PHP (ladda om hela sidan) om javascript inte är aktiverat.
1 Guest(s)